Kedden elindult a Blekko keresőmotor nyílt bétája. A három év alatt 24 millió dollárt felemésztő projekt azzal akar kitűnni a Google, a Microsoft, a Yahoo és az AOL által uralt keresőpiacon, hogy kiszűri a spammeket, a hamis anyagokat és a káros tartalmakat mutató oldalakat a találatok közül.
Mindezt az úgynevezett Slashtags szisztéma bevezetésével éri el, ami minden egyes keresést előre meghatározott kategóriákba pakol. A kategóriákat a regisztrált felhasználók hozzák létre, de ők határozzák meg azt is, hogy mely honlap kerülhet ezekbe bele (a munka egy részét aztán automatikusan végzi a rendszer).
A nyáron tartott zárt bétatesztelésen az eredeti hét fő kategóriához (egészség, oktatás, autók, gazdaság, dalszövegek, receptek, hotelek) több mint háromezer új típust adott hozzá a tesztelésben résztvevő nyolcezer felhasználó. Mivel az összes találat ezekbe a kategóriákba kerül bele, így elvileg lehetetlen spamet, vírust rejtő honlapra eljutni a kereső segítségével
Mivel az interneten lévő url-címek száma túllépte a billiós szintet, ezét fontos az emberi ellenőrzés. Azzal, hogy lehetővé tettük, hogy a felhasználók csoportosítsák a keresések eredményeit, egyrészt egyszerűbbé teszik önmaguk és mások számára a neten való keresést, másrészt szociális kapcsolatokat is építenek ezzel egymás között – jelentette ki Rich Skrenta, a Blekko vezetője.