Elindult az Amazon új online filmkölcsönzője
Igaznak bizonyultak az Engadget értesülései: az Amazon bejelentette, hogy elindították a roppant sikeres, az USA-ban és Kanadában több mint 20 millió taggal rendelkező Netflixéhez hasonló online filmkölcsönzési szolgáltatásukat az Egyesült Államokban. Az Amazon Prime keretében a felhasználók az évi 79 dolláros előfizetés ellenében ötezer film és TV-show közül választhatnak korlátozás nélkül.
Ezzel a lépéssel az Amazon nyílt versenybe szállt a piacot uraló Netflixszel. Ez utóbbi nemrég jelentette be, hamarosan elkezdik a globális terjeszkedést, emellett a sikerüket megalapozó DVD-kölcsönzésről áthelyezik a hangsúlyt a streamfilmek kínálatára, és ennek jegyében vezették be az új üzleti modellt is, melynek keretében havi nyolc dollárért férhetnek hozzá az előfizetők az adatbázishoz – az évi előfizetés drágább, mint az Amazonnál (96 dollár), ám a Netflixnek (legalábbis egyelőre) jelentősen nagyobb az ilyen jellegű tartalomkínálata (több mint 20 ezer címmel rendelkeznek) – persze az is igaz, hogy más módon, más modellben az Amazon több mint 90 ezer filmet kínál a vevőknek letöltésre és stream módon történő megnézésre.
Azt nem lehet tudni, hogy a több más tartalmat és lehetőséget is biztosító, 2005-ben elindított Amazon Prime programnak hány tagja van jelenleg, szakértők úgy becsülik, hogy az Egyesült Államokban két- és három millió között lehet az erre a szolgáltatásra előfizetők száma.
A két nagy cég lépése azt bizonyítja, hogy a filmkölcsönző iparág hamarosan teljesen átáll az online szolgáltatásra. E folyamatot természetesen három dolog befolyásolja alapvető mértékben: egyrészt a széles sávú hálózatok terjedése, illetve az, hogy az indulás az infrastruktúra fejlesztését követeli meg, valamint a jogok újbóli, esetleg módosított feltételekkel történő megvásárlása igen komoly befektetést igényel.