Az NPD piackutató jelentése szerint az online zenekereskedelem piacán az iTunes 70 százalékos részesedéssel rendelkezik, a konkurens Amazon csak 10 százalékot hódított meg. Az Amazon viszont nemrég indította el azt a szolgáltatását, ami lehetővé teszi, hogy a vevők a megvásárolt felvételeket ingyenesen náluk tárolják, és bármilyen készülékről lejátsszák.
Az elemzők még nem látják tisztán, hogy az árcsökkentés a kiadói ipar jóváhagyásával és támogatásával történt-e, vagy az Amazon saját döntése az akció, hogy nagyobb szeletet hasítson ki a piaci tortából.
A cég tavaly csökkentette a legújabb dalok árait 1,29 dollárról 99 centre, komolyabb árváltozásra ezt megelőzően legutóbb 2007-ben került sor, amikor az Amazon a 99 centes kínálat mellett bevezette az 1,29 centes árat, ezért jó hangminőségű, másolásvédelem nélküli zenéket kínáltak. Az Apple még abban az évben követte őket, októberben ők is hasonlóan léptek. A DRM-mentes zenék kínálata azonban mindkét cégnél a mai napig szűkös.
A mostani akciót a folytatás minősíti majd, ugyanis az Amazon időlegesen hirdetett már meg dalokat 69 centes áron, de most fordult elő először, hogy külön boldalt hoztak létre nekik. Ha ez állandósul, azt már valóban árháborúnak lehet majd nevezni, különösen akkor, ha a körülbelül 15 millió dalt tartalmazó kínálat bővül, és nemcsak valamivel több mint 200 dalt fog tartalmazni.