Összefogott a három legnagyobb kereső
A keresőmotorok ezekre a sémákra, html tagekre támaszkodva pontosítják találataikat, ezért amikor a webmesterek optimalizálják oldalaikat a keresőkre, használhatják ezeket a jelölőket, hogy jobb helyen jelenjenek meg oldalaik találati listában. A weboldalon segítségképpen ajánlott sémákat találunk, amelyek különböző célú honlapok készítéséhez lehetnek hasznosak: többek között van webáruházhoz, szervezeteknek, de még étteremnek való is.
A kezdőlapon a cégek elmagyarázzák, mire jó a kezdeményezés:
Nagyon sok honlap adatbázisban tárolt strukturált adatokból készül. Amikor ezeket az adatokat html formátumban megjelenítjük, már nehéz visszakövetni azok eredeti elrendezését. Nagyon sok alkalmazás és főleg a keresőmotorok profitálhatnak abból, ha közvetlenül hozzáférnek a strukturált adatokhoz. Az adatok megfelelő jelölésével a keresők megérthetik a weboldalakon található információkat, és így gazdagabb, jobban átlátható, relevánsabb találatokat jeleníthetnek meg.
Nem ez az első alkalom, hogy a keresőpiac legnagyobb szereplői együtt dolgoznak egy hasonló jellegű projekten. 2006-ban a Google, a Yahoo és a Microsoft elkészítette a sitemap.org-ot, ami segített szabványosítani a webhelytérképeket.
Mire jó ez a gyakorlatban?
Több kisebb, már működő példát találhatunk, ahol a keresők felhasználják ezeket a strukturált adatokat. Elég rákeresnünk például a budapesti moziműsorra, vagy az aktuális időjárásra.