A 3 milliárdot közelíti a magyar kuponos webnoldalak forgalma
A GKIeNET-BCE E-buisness Kutatóközpont elemzése szerint a növekedést befolyásolja az is, hogy milyen gyorsan bővül az internetes vásárlás. Kis Gergely, a GKIeNet ügyvezetője elmondta, nagyjából 50 internetes bónusz-kupon üzletben érdekelt cég van az országban, a fejlődésre azonban jellemző, hogy az ilyen típusú közösségi vásárló oldalak csak 2010 második felében indultak, és egyelőre nagyobb számban csak a fővárosban működnek.
A hazai internetes kuponos piacon vezető Bónusz Brigád cég vezetői, Kaprinay Zoltán és Heller Gábor elmondták, hogy a társaság az idén várhatóan eléri az 1 milliárd forintos forgalmat - decemberre a havi 280 milliós bevételi szintet -, amiből 30 százalék a jutalék. Ebből a pénzből azonban sokat költenek üzletfejlesztésre és internetes hirdetésekre. A cég 2010 szeptemberében indult, és jelenleg 17 főt foglalkoztat. A piac nagyon gyorsan fejlődik, amit mutat az is, hogy a Bónusz Brigád áprilisban még csak 6 főt alkalmazott.
Kis Gergely elmondta, a szolgáltatást vagy terméket ajánlónak azért éri meg a kupon oldalakon szerepelni, mert nagy reklámfelületet kap a kedvezményért cserébe, és úgy tud nagy márkaismertséget elérni, hogy nem költ rá nagy összeget. Ezen túlmenően kialakíthat egy törzsvevőkört is, illetve a kedvezményért vásárlók az üzletbe való látogatásukkor megvesznek olyan termékeket és szolgáltatásokat is, ami már teljes árú.