Nem aktiválhatja autimatikusan a mobilnetet a Magyar Telekom
További Tech cikkek
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
- Azonnal cserélje le, ha ilyen routert használ!
Az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az előfizetők védelme érdekében hatósági határozatban tiltotta meg a Magyar Telekomnak, hogy mobilinternetes díjcsomagját minden új előfizetője számára automatikusan, kérés nélkül aktiválja, esetenként akár tízezres számlákat generálva az ügyfeleknek. Az NMHH hivatalból vizsgálja a Telenor és a Vodafone hasonló szolgáltatásait is.
2011-ben egyre több panasz érkezett a hatósághoz amiatt, hogy az okos telefont vásárló T- Mobile előfizetőknek több tízezer forintos számlájuk keletkezett, jóllehet mobilinternetre nem fizettek elő a cégnél. A szolgáltató azzal magyarázta a sokkoló számlákat, hogy minden előfizetője részére Net Start néven külön megrendelés nélkül is biztosítja a mobilinternet szolgáltatást, amelynek ugyan havi díja nincsen, ugyanakkor a forgalmazott adatmennyiség után fizetni kell. Mivel ez a szolgáltatás az előfizetői szerződésekben nem megfelelően volt feltüntetve, ezért létezéséről az előfizetők csak akkor értesültek, amikor kézhez kapták több tízezres, egyes esetekben akár százezres számláikat.
A panaszok nyomán a hatóság megállapította, hogy a Magyar Telekom nem a hírközlési jogszabályoknak megfelelően járt el a Net Start csomagra vonatkozó általános szerződési feltételek megfogalmazásakor, valamint a szolgáltatásra vonatkozó szerződések megkötésekor.
Az előfizetők védelme érdekében az NMHH határozatban kötelezte Magyar Telekomot, hogy a Net Start szolgáltatását automatikusan ne aktiválja, illetve a havidíjas mobilinternet csomagok lemondásakor automatikusan ne állítsa vissza a szolgáltatást. A hatóság a Magyar Telekomot arra is felhívta, hogy előfizetői szolgáltatásokat a jövőben csak az általános szerződési feltételeivel összhangban, előfizetői szerződés alapján nyújtson, azaz külön írásos megrendelés nélkül ne aktiváljon szolgáltatást, melyért az előfizetőnek számláz. Az NMHH hivatalból vizsgálja a Telenor és a Vodafone hasonló szolgáltatásait is.
A Magyar Telekom közleményben reagált a tiltásra, azt mondják, hogy a mobilinternet szolgáltatás igénybe vételét elősegítendő tette ügyfelei számára automatikusan elérhetővé a határozatban említett díjcsomagot. A Telekom Általános Szerződési Feltételei – ahogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság határozatában is szerepel – jelenleg is tartalmazzák a kérdéses adatdíjcsomagra vonatkozó feltételeket és díjakat, szerintük a hatályos szabályozásnak megfelelően.
Figyelemmel azonban a hatóság új – jelenleg még nem jogerős – határozatában foglaltakra, felülvizsgálják az Általános Szerződési Feltételek vonatkozó részét, és azt úgy módosítjuk, hogy a hatósági álláspont szerint is megfeleljen az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályoknak és követelményeknek.