2011 júniusában az Amazon volt a legnagyobb online bolt – állítja a comScore piackutató jelentése, ami a leglátogatottabb online kiskereskedelmi, illetve aukciós oldalak globális népszerűségét vizsgálta a cég Media Metrix szolgáltatása segítségével.
A riport szerint az Amazon weboldalai kiemelkedő látogatottságúak, a júniusi 282 millió 15 éves, illetve idősebb, otthonról vagy munkahelyről belépő egyedi látogató a világ netezőinek 20,4 százalékát jelenti, vagyis minden ötödik internetező használja az Amazon oldalait. A második az eBay (223,5 millió, 16,2 százalék), majd a kínai Alibaba.com (156,8 millió, 11,3 százalék) következik, utánuk az Apple oldalai jönnek (134 millió, 9,7 százalék), de japán Rakuten is jelentős forgalmat generál (57,8 millió, 4,2 százalék).
A látogatók földrajzi helyzete alapján az állapítható meg, hogy a legnagyobb kereskedelmi oldalakat kedvelők nagyjából azonos arányban érkeznek a világ informatikailag fejlettebb régióiból – az Amazon esetében például a következőek az adatok: Észak-Amerika 35,4 százalék, Európa 31,8 százalék, Óceánia-Ázsia 24,1 százalék. A top 10-ben szereplő többi oldal esetében viszont erős a koncentráltság: az Alibaba oldalait 72,7 százalékban az óceániai-ázsiai régióból, a MercadoLibre kínálatát 93,3 százalékban Dél-Amerikából, az Otto Gruppe lapjait 92,3 százalékban Európából keresik.
A comScore társalapítója és elnöke, Gian Fulgoni az új adatokhoz azt a megjegyzést fűzte hozzá, hogy bár az e-kereskedelem az Egyesült Államokban mára igen komoly, évi 150 milliárd dolláros piaccá nőtte ki magát, ezt a terjeszkedést a világ más részein még nem tapasztalni, vagyis óriási lehetőségek vannak még ebben az iparágban.