Viola
3 °C
13 °C

Automatizálták a lájkolást

2011.09.22. 22:46
Megint átépítik a Facebookot, és a közösségi portál hamarosan az online életünk minden apró mozzanatát naplózza majd. Jön az automatizált lájkolás és a Facebook multimédiás központtá alakul. Először a fejlesztők kapnak hozzáférést, a felhasználók oldalai a következő hetekben alakulnak át.

A Facebook csütörtökön az f8 konferencián bejelentette, hogy sok internetes szolgáltató automatizáltan tudja majd küldeni a lájkokat a közösségi portálra. Ha megnézünk egy filmet a Netflixen, vagy meghallgatunk egy dalt egy zenei portálon, akkor ez a tevékenységünk azonnal megjelenik a Facebook felületén. Abban az esetben, persze, ha az adott cég már beépítette a portáljába az automatizált adatküldés funkciót.

Egyrészt jó fej a Facebook, mert megkönnyítette a dolgunkat. Hiszen már a lájk gombot sem kell megnyomni. A regisztrációnál összekötünk két szolgáltatást, és onnantól az online életünk minden részletéről tudósíthatunk. Ugyanakkor a portál minden eddiginél több adatot akar begyűjteni rólunk. Az ember néha meghallgat szar számokat, elolvas rossz cikkeket, amelyeket még véletlenül sem ajánlana másnak.

Embertenger

A Facebook elsősorban a fejlesztőknek tartja meg az f8 konferenciát, de az ott elhangzottak sokkal több embert érintenek. Körülbelül 800 milliót, hiszen legalább ennyien használják világszerte a közösségi oldalt. Már volt olyan nap, amikor ötszázmillióan léptek be a portálra, és a mobilos júzerek száma is szépen gyarapodik: havonta 350 millióan érik el a Facebookot mobilról.

Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója elmondta, hogy a szolgáltatás legfontosabb elemét, a profiloldalt teljesen átdolgozták, és ezentúl Timeline lesz a neve. Magyarul talán jobban hangzik a napló, elvégre Zuckerberg azt mondta, hogy ez mutatja be életünk történetét. A profilon látható lesz minden közeli esemény, de az években felgyülemlett tartalomból a Facebook véletlenszerűen válogatja ki a legfontosabbakat. Amit a Facebook nem tart izgalmasnak, az csupán rejtve lesz, nem kitörölve.

Nyílt titok

Az Open Graph lesz az az eszköz, amellyel a lájk gomb nélkül is lehet majd tartalmat megosztani, és a fejlesztőknek csak egy-két sornyi programkódot kell majd beépíteniük a weboldalukba. Először a zenék, filmek és könyvek piacán vezetik be a rendszert, később más alkalmazások is használhatják.

Azt látjuk majd, hogy egy barátunk valamilyen dalt hallgat, és a linkre kattintva mi is meghallgathatjuk. Cserébe a mi barátaink is ezt a dalt látják majd a naplóban, gyorsan elterjednek majd az új slágerek. Bizonyos információk továbbra is a jól megszokott helyen, a hírfolyamban lesznek láthatók. Ilyenek például a barátaink által szerkesztett dallisták, amelyeken a mi kedvenc előadóink is megtalálhatók.

Ugyanez a módszer működik filmek esetén is, azokat is meg lehet majd nézni a Facebookon, ha előfizetői vagyunk a szolgálatásnal. Magyarán a portál egyfajta szórakoztató központ is lesz. Sajnos Zuckerberg az előadásában főleg olyan cégek említett, amelyek Magyarországon nem nyújtanak szolgáltatást, így kérdéses, hogy hazánkban mi értelme van az Open Graph-nak. A szolgáltatónak akkor éri meg, hogy kiadja a Facebooknak az ügyfelek a listáját, ha az automatizált élménymegosztás segítségével több előfizetőt tud szerezni.

A híroldalak olyan alkalmazásokat is kaphatnak, amelyek egy dobozban jelenítik meg a látogató ismerősei által korábban megnézett cikkeket. Tehát nem kell végigtúrni a Facebookot, hogy milyen érdekes cikkeket olvastak el a barátaink, hanem betöltjük a CNN főoldalát, és ott lesz egy doboz a lájkolt hírek listájával.

A Facebook módszere valóban kényelmes, de inkább a közösségi portál hirdetőinek és a tartalomszolgáltató partnereknek az. Hiszen nem kell lájkolásra ösztönözniük a látogatókat, az adatok maguktól áramlanak majd. Ha elterjed az Open Graph, akkor biztosan népszerűbb lesz a böngészők inkognitó módja. Amikor inkognitóban böngészünk, akkor nem látszik, hogy be vagyunk jelentkezve a Facebookra, és nem szivárognak ki a lájkjaink. És lesz még mit elmesélni a barátainknak, amikor élőben találkozunk velük.

Ajándékozzon utazást karácsonyra!

Nem tudja mivel lepje meg kedvesét? Válasszon szállásutalványaink közül egyet!

Értékeljen és nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Mondja el melyik, és nyerjen értékes ajándékaink közül!