
A cégek előtt is megnyílt a Google+
A Pages néven bevezetett márkaoldalak éppen úgy néznek ki, mint a személyes Google+ profilok, csupán egy négyszög alakú ikon figyelmezteti a látogatót arra, hogy egy márka oldalán jár éppen. A szolgáltatás még nem készült el teljesen, ami például abból látszik, hogy csak egy személy kezelheti a céges oldalakat. Nagyobb cégeknél teljes osztályok foglalkoznak a márkaarculattal, tehát ezen mindenképpen változtatni kell. A regisztrációt a plus.google.com/pages/create oldalon lehet elkezdeni.

A Google néhány példamutató oldallal segíti azokat a vállalatokat, amik saját oldalt akarnak létrehozni, és persze már nagy márkák – H&M, Fox News, Angry Birds – is elkészítették az oldalaikat. A vállalatok is megoszthatnak képeket, videókat, bejegyzéseket és földrajzi koordinátákat, sőt akár élő közvetítést is indíthatnak a Hangouts segítségével. A vállalati profiloknak természetesen kevesebb joguk van, mint az átlag felhasználóknak, például nem követhetnek akárkit. A spamelés elkerülése érdekében a cégek csak azokat vehetik fel a köreikbe, akik már bejelölték, követik őket.
Nem kérdéses, hogy a vállalatok a Facebook után a Google Pluson is kiépítik az oldalaikat, hiszen minden nagy platformon kapcsolatot akarnak teremteni az ügyfeleikkel. Már több mint 40 millióan vannak a Google Pluson, ami elmarad ugyan a Facebook 800 milliós látszámától, de már elég nagy a tömeg ahhoz, hogy érdemes legyen megmozdulni az érdekében.
A Google sokféleképpen kihasználhatja a közösségi szolgáltatás erejét, de most még csak találgatni tudunk ezzel kapcsolatban. Elképzelhető, hogy a márkaoldalak segítségével a márkák javítani tudják a helyezésüket a Google webkereső találati listáján. A Google akár olcsóbbá is teheti a Google+ Pages oldalon landoló keresőhirdetéseket. E módszerek bevezetésének jogi akadálya lehet, mert a Google a keresőpiacon elért erőfölényét használná ki a közösségi oldal népszerűsítésére.
Értékes lehet a Google+ Pages oldalak felülete is. A portálon sokkal több a szabad hely, mint a Facebookon, a szellős felületen óriási bannerek férnek el. Minél több a szabad hely, a vállalatok annál könnyebben tudnak hirdetései felületeket tervezni, és jobb lehet felhasználói élmény.
A kulcsfontosságú alkalmazások, mint a felhasználói kattintásokat elemző Google Analytics már rendelkezésre állnak, míg a Google+ mobilos kliensével számítógép nélkül is írhatnak bejegyzéseket a cégek, de ezeket még össze kell kötni a Google+ Pages szolgáltatással is.
