Százezer Xoom másfél hónap alatt
A Deutsche Bank piaci elemzése szerint 42 nap alatt körülbelül 100 000 Motorola Xoom találhatott gazdára, ami nem jelent ugyan átütő sikert, de azért az amerikai gyártó számára így is jelentős bevételt jelenthet.
Ugyanakkor érdemes megemlíteni, hogy az iPad 2-ből több mint hússzor ennyi, körülbelül 2,4 millió fogyott rövidebb idő alatt, ráadásul a gyártás jelentette a szűk keresztmetszetet az eladásoknál, amik havi 4 millió fölé is emelkedhetnek, amint elég nagy lesz a raktárkészlet.
A piac első Android 3.0 Honeycomb alapú internettáblája február 24-én, nettó 800 dolláros áron debütált az Egyesült Államokban. Ezután március 27-én kiadták a 600 dolláros, 3G modem nélküli változatot is.
A Motorola hivatalosan nem erősítette meg az eladási adatokat, de ha a piaci elemző állítása helyes, akkor a gyártó negyedévente körülbelül 220–230 000 internettáblát dobhat piacra, és ez 135–225 millió dollár árbevételt jelenthet.
Piaci áttörést tehát valóban nem hozott a Motorola Xoom, de bukásnak sem nevezhető, hiszen a készülék – a telefonoktól eltérően – igen magas, vélhetően 50 százalék feletti nyereséget biztosít.