Újabb típushibás Airbus-gépeket találtak
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) vizsgálja az Airbus húsz A380-as gépét. Ennek a típusnak a szárnyán már korábban is repedéseket fedeztek fel. A légitársaság két héttel ezelőtt kiadott közleménye szerint a repedések nem veszélyeztették az utasok biztonságát. A jelenleg vizsgált sérülések a Singapore Airlines, az Air France és az Emirates gépeit érintik. Az EASA ellenőrzése során kiderült, hogy a repedések egy idő után automatikusan kialakulnak az A380-asok szárnyain, és bár közvetlen kockázatot nem jelentenek, a javítás hiánya befolyásolhatja a gépek szerkezeti integritását.
Az A380-as gépek szárnyán először akkor vették észre a repedéseket, amikor 2010 novemberében a Quantas Airways egyik gépének Rolls-Royce motorja felrobbant, a gép pedig kényszerleszállást hajtott végre Szingapúrban. Az esetet követő, mindenre kiterjedő vizsgálat során észlelték, hogy a gép szárnyán komolyabb repedések is felfedezhetők. Az Airbus és a légitársaság közötti szerződés értelmében a sérült gépeket felülvizsgálatra és javításra kötelezhetik. A sürgős javításokat viszont csak azokan a gépeken végzik el, amelyek már legalább 1800-szor repültek.
Azt az Airbus képviselői is megerősítették, hogy a rutinvizsgálatok során találtak néhány repülőgépet, amelyeknél kritikusnak nem nevezhető repedéseket találtak a szárnyon belül. A vállalat nyilatkozata szerint ez nem veszélyezteti a repülés biztonságát. Az EASA ugyanakkor további lépéseket sürget; a folyamatban lévő nyomozás során további felülvizsgálatra is kötelezhetik az Airbust.