Szerdán arról értesített minket Btel internetszolgálató egyik vállalati ügyfele, hogy több mint egy napja nem éri el az internetet, és az ügyfélszolgálaton azt mondták, több mint száz ügy torlódott fel. A távközlési szolgáltató sajtószóvivője kérdésünkre elmondta, hogy két, egymástól független problémáról van szó.
A panaszok azért szaporodtak el, mert a Btel tavaly felvásárolta az Enternet 17 ezer ügyfelét, akiknek át kellett volna állítaniuk az adsl-hozzáférés bizonyos beállításait. A Btel december 15. óta küldött ki figyelmeztetéseket, de ennek ellenére is maradt kétezer olyan ügyfele, aki a megadott határidő után is a régi beállítással próbált netezni. A Btel a webodalán is megadta, hogyan kell átírni a bejelentkezési nevet. Az Enternet régi rendszerét a többször módosított határidő után le kellett kapcsolni, és ez a netelérések leállását okozta.
Ettől függetlenül nagyjából tíz ügyfelet érintett egy másik probléma, ami az adsl-hozzáférés megfelelő beállítása esetén is a netkapcsolat megszakadását okozta. A Btel közölte, hogy ezeket az ügyfeleket kártalanítja a szolgáltatáskiesés miatt.