Névjegyekből épít közösséget a Zuppaa
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
„Mindenki jó valamiben, de sokan nem tudják, hogy mit és hogyan érdemes megmutatni magukról. Abban segítünk, hogy az emberek be tudják mutatni másoknak a gondolataikat, a hobbijukat, a személyiségüket" – mondta Jóri Csaba, a Zuppaa alapítója. A weboldal béta változatát január óta tesztelik, most készülnek a nyilvános bemutatkozásra.
Jóri szerint a vállalatok már nemcsak az álláskereső szakmai múltját nézik, a személyiségére is kíváncsiak. Tudni akarják, hogy az illető mennyire passzol a már meglévő munkaközösségbe. Még ha nem is lapozzák végig az összes jelentkező Facebookját, egy Google-keresést azért csak indítanak nevükre. A munkavállaló pedig jobban jár, ha felkészülten várja a keresést, és maga építi fel az imidzsét egy személyes bemutató oldallal.
A Zuppaa névjegyet Jóri az álláskeresők mellett olyan embereknek is ajánlja, akik már sikeresek, abban, amit csinálnak, de még nem tudták megmutatni a külvilág felé, akár start-up cégről, akár profi művészekről vagy amatőr bloggerekről van szó.
A fejlesztés jelenlegi fázisában a Zuppaa online névjegykártyaként működik. Feltölthetünk egy gigantikus háttérképet és hozzá egy kis szöveget, illetve beköthetjük a közösségi portálokon lévő tartalmainkat. Jóri szerint a Zuppaa segítségével öt perc alatt létrehozhatunk egy vállalható profiloldalt. Persze érdemes odafigyelni rá, hogy mit osztunk meg. Nem muszáj teljes hozzáférést adni a Facebookhoz, a falunkon lévő tartalmakat titokban tarthatjuk. A profilhoz még némi keresőoptimalizálás is tartozik, a kulcsszavak kitöltésével gondoskodhatunk arról, hogy könnyen ránk találjanak.
Mint minden más közösségi portálon, itt is bejelölhetünk másokat, de nem a barátkozáson van a hangsúly. Érdekes embereket követhetünk, ami egyrészt árulkodik a személyiségünkről, másrészt pedig reményt adhat arra, hogy cserébe minket is érdekesnek találnak, és talán sikerül kialakítani egy új munkakapcsolatot. Például fent van a szájton Peresztegi "Mr. Google" Zoltán, aki a Google Hungary vezetése után Jófogás.hu apróhirdetési oldalt hozta létre, és állítólag már bejelölte néhány fiatal követője.
Miből lesz bevétel? A Zuppaa szeretne versenyeket indítani, például fotósoknak, a felhasználók bevonásával, és a júzerek célzott reklámokat láthatnak a megadott érdeklődési körük alapján. Már most is vannak céges regisztrációk, és a bevezetés harmadik fázisában várhatóan megjelennek a kluboldalak, amivel a vállalatok is több lehetőséget kapnak az imidzsük építésére.
Most még nagyon statikus a Zuppaa, de csak júniusig kell várni a bevezetés második fokozatára, és onnantól már napi szinten változó információkat is feltölthetünk az oldalra. Olyan tartalmak is lesznek, amik miatt érdemes lesz nyitva tartani a Zuppaa weboldalát – mondta Jóri arra a kérdésemre, hogy mivel tartják meg a felhasználóikat, hogyan aktivizálják őket. A portál például támogatja a Lisap Supermodel of the Year 2012 modellversenyt, ami több látogatót vonzhat.
A Zuppaa csapata elsősorban Magyarországra koncentrál, de az oldal angol nyelven is elérhető, és a regisztráltak 19 százaléka külföldi. Júniusban komolyabb nemzetközi terjeszkedésbe kezdenek Közép-Kelet-Európában, például Törökországban, Oroszországban és Lengyelországban. Jóri Csaba elmondta, hogy minden országban elérhetővé teszik a helyi portálokat, ahogy a hazai verzióba az Iwiw és az Indafotó is beköthető. A végső céljuk körülbelül húsz ország meghódítása, és hogy legyen néhány tízmillió felhasználójuk.
Optimista tervek, de Jóri erre azt mondta: pont ezt az optimizmust szeretnék átadni a felhasználóiknak is, hogy merjenek kiállni a nagyvilág elé, és mutassák meg, hogy miben jók.