Saját böngészőre vágyik a Facebook?

2012.05.27. 16:12

A tőzsdei bevezetést követően a Facebook számára is fontos lett, hogy okostelefonokon is alkalmazható, versenyképes pénzügyi modellt tudjanak felépíteni. A jelenleg használt hirdetési modelljüket ugyanis elsősorban asztali számítógépekre optimalizálták, ami mobiltelefonon működésképtelen, így a hirdetések hatékonysága lényegesen alatta marad az elvártnak. A legutóbbi jelentések szerint a vállalat épp ezért gondolkozik azon, hogy felvásárolja a norvég böngészőgyártót, az Opera Software-t.

A Pocket-Lint pénteki cikkében arról számolt be, hogy megbízhatónak tartott források szerint a Facebook érdeklődik az Opera iránt. A vállalat böngészője számos platformon elérhető: az Opera futtatható okostelefonokon, asztali számítógépeken, tableteken és játékkonzolokon is. Az Opera nyilatkozata szerint a böngészőjüket világszerte 200 millióan használják.

Megijedtek a Google-től?

A legelterjedtebb böngészők népszerűségi megoszlását a héten hozták nyilvánosságra. A legtöbben a Google Chrome-ját használják, amely mostanra kelendőbbé vált a Microsoft Internet Explorernél is. A Mozilla Firefox, illetve az Apple Safari csak a harmadik és a negyedik helyen szerepelnek a listán. Csütörtökön a Yahoo is bejelentette, hogy elkészültek az új böngészőjükkel, az Axisszal. A Pocket-Lint nem tartja valószínűnek, hogy a Facebook esetleges közbelépése fordíthat ezen a sorrenden, de nem tartják kizártnak, hogy a Google térnyerése aggasztja a közösségi oldal üzemeltetőit.

A hírportál értesülését alátámaszthatja, hogy a Next Web szerint egy, az Operához közel álló forrás azt nyilatkozta, hogy a vállalat potenciális vásárlókat keres. A névtelenül nyilatkozó forrás elmondta, hogy az Operánál létszámstopot vezettek be, és keresik a lehetséges vásárlókat; ahogy a forrás fogalmazott, nem biztos, hogy történni fog valami, de az Opera nagyon szeretné, hogy történjen.

Mindez persze nem igazolja, hogy a Facebook a potenciális vásárlók egyike lehet. A vállalatok szóvivői egyaránt annyit nyilatkoztak az esettel kapcsolatban, hogy nem kívánnak pletykákkal és spekulációkkal foglalkozni.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM