Az Airbus és a Boeing tömegesen gyártja a megszokott formatervezésű repülőgépeket, ahol a csőszerű géptörzsön találhatók a szárnyak, amelyek alatt ott lapulnak a hajtóművek, de a cégek képviselői nem zárkóznak el a formabontó megoldások elől sem. A most előkerült, 2008-ban bejegyzett szabadalmaik legalábbis erről tanúskodnak: a 8157204-es számú védjegyük egy nagy teljesítményű, kéttörzsű repülőgépet ábrázol, amelyen előremerednek a szárnyak, a meghajtásról pedig egy gázturbinás hajtómű gondoskodik.
Az Airbus dokumentumai szerint az új koncepció elsődleges célja, hogy kiküszöbölje a korai gázturbinás gépek tervezési korlátait. A Boeing már 1979-ben bejegyzett egy ehhez hasonló szabadalmat; arra tandemszárnyú repülőgépként (tandem wing airplane) hivatkoztak a dokumentumban.
Az ikertörzsű kialakítás fő előnye, hogy csökkenti a szárnyfelület-hajlító nyomatékot repülés közben, és nagyobb gépek esetén csökkenti a szerkezeti tömeget is. A mellékelt képek tanúsága szerint a gázturbinás hajtóművel az Airbus újraértelmezi a nyitott rotorok fogalmát, mindenesetre ez a megoldás jelentősen csökkentheti az üzemanyagfogyasztást, legalábbis a hagyományos propellerekhez képest.
A kéttörzsű repülőgép ötlete nem egyedülálló, hasonló megoldással már a németek is kísérleteztek a második világháború idején. A Heinkel He.111Z kísérleti repülőgép nevében a Z betű a Zwillingre utalt, ami az iker németül. A gépből 1941-re készült el két prototípus, három hónappal később, 1942-ben pedig már rendszerbe is állították őket. Bár csupán egy tucatnyi gép készült, nem jegyeztek fel velük kapcsolatos baleseteket. Az elkészült He.111Z repülőkből nyolc bevetés közben vagy bombázás során semmisült meg, a négy megmaradt gépet pedig a vereség után semmisítették meg.