Kivonul a boltokból a legnagyobb játékkiadó
Az Electronic Arts a világ egyik legnagyobb videojáték-kiadó cége, olyan sorozatokat futtat, mint a Need for Speed, a FIFA, az Amerikában óriási népszerűségnek örvendő Madden NFL, a Sims, vagy a Battlefield. A cég az utóbbi években elveszíteni látszott a dominanciáját a piacon a nagy vetélytárs Activision Blizzarddal szemben, főként a Call of Duty sorozat és a World of Warcraft hatalmas sikereinek köszönhetően. Az EA most a terjesztési rendszer megreformálásával próbálkozik, hogy visszaragadja az első helyet.
A közeljövőben az EA átáll a százszázalékos digitális terjesztésre – állította egy interjúban a cég EA Labels divíziójának vezetője, Frank Gibeau. A cég az Origin nevű online bolton keresztül már most szép forgalmat bonyolít le, tavaly több mint egymilliárd dollár volt a digitális terjesztésből a bevételük, idén pedig 1,7 milliárdot várnak ettől. És még ezzel is elmaradnak a legnagyobb pécés online bolt, a Steam forgalmától. Bár minden piaci szereplő látja, hogy az online terjesztésé a jövő, és a konzolgyártók is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek erre, még senki nem merte meglépni, hogy otthagyja a hagyományos boltokat, és a lemezre nyomtatott, dobozos játékokat.
Maga a digitális terjesztés nem feltétlenül olcsóbb a hagyományosnál, hiszen a bolt fenntartása helyett sávszélességet és szerverparkot kell bérelni, eladók helyett pedig rendszergazdákat és programozókat. A nagy nyereség ott van, hogy egyrészt nincsenek gyártási költségek, másrészt a kiskereskedelmi árrés kiesik a rendszerből, pontosabban ott marad a kiadónál.
Gibeau némi kincstári optimizmust felvillantva elmondta még, hogy a játékipar sosem látott növekedés előtt áll, a fejlődő piacoknak (itt Ázsiát, Brazíliát és Oroszországot emelte ki), és az egyre több játékplatformnak köszönhetően. Míg néhány éve egy játék elkészült pécére és kétféle konzolra, ma már 14-15 verzió készül belőle, a Facebooktól a mobilos platformokig, és még csak most jönnek fel az intelligens tévék és a játékstreamelő szolgáltatások.