A szokásos éjféli őrület elmaradt, világszerte reggel nyolckor nyitottak a hivatalos Apple-boltok, hogy elkezdjék a cég új táblagépe, az iPad Mini árusítását. Az Apple premierjeinél megszokott hisztériához és tömegjelenetekhez azonban képest most elég gyér volt az érdeklődés, a legtöbb boltnál pár tucatnyian várakoztak nyitáskor, a legnagyobb Apple-boltokban, a rajongók igazi szentélyeinél sem volt több két-háromszáz embernél. Az Apple a nyitás hétvégéjére egy-másfél millió körüli eladást vár az új tablettől, de vannak elemzők, akik szerint a hárommillió alatti adat már a bukást vetíti előre.
A New York-i ötödik sugárúton levő óriás Apple Store-nál voltak a legkomolyabb tömegjelenetek, itt három órát is kellett várakozni a sorban az iPad Miniért - igaz, a Sandy hurrikán pusztításából ébredező városban ez fel sem tűnt, mivel a benzinkutaknál és a tömegközlekedésen hasonló tömegek voltak egész nap. Ráadásul a környékbeli nagyobb elektronikai boltokban is lehetett mindenhol az új iPadet kapni, minden különösebb várakozás nélkül, így aki mégis az Apple Store-hoz ment, valószínűleg a hozzá hasonló keményvonalas rajongókkal együtt várakozás élményét jobban kereste, mint magát az új iPadet.
A nyugati part egyik legnagyobb Apple-boltja, a Palo Alto-i előtt alig ötven rajongó várakozott nyitáskor, a boltban ennél több eladó volt, a nagy tömegre számítva. Nyolc óra húsz percre mindenki megkapta a maga tabletjét, és hazament. Ázsia sem ájult el a mini táblagéptől: a tokiói márkabolt előtt 300 fős tömeget jelentettek (itt az iPhone 5 premierjén ezrek várakoztak), a hongkongi nyitáson alig 30 sorbanállót, Szöulból 200-at.
Az első tesztek szerint az iPad Mini nagyon elegáns, könnyű és kényelmes, a hardvere kellően erős, de a kijelzője gyenge, és a képe egyszerűen csúnya a konkurensekhez képest. Ráadásul a szebb grafikájú vetélytársak jelentősen olcsóbbak is.