A Microsoft kreatívabb, mint az Apple
Nagyon aggódom az Apple-ért, mert szeretem a céget, de azt látom, hogy újítás helyett inkább futószalagon gyártják ugyanazt a pár dolgot, amit évekkel ezelőtt kitaláltak – mondta egy interjúban az Apple legendás alapítója, Steve Wozniak, aki a céget a világhír felé elindító Apple II gépet építette egykor, Steve Jobs legjobb barátja volt, és sokáig a cég legfontosabb tervezőmérnöke (papíron máig a cég tiszteletbeli alkalmazottja). Wozniak még azt a szentségtörést is megengedte magának, hogy kijelentse, mostanában a Microsoft termékeiben sokkal több innovációt és kreativitást lát, mint az Apple felhozatalában.
Érdekes módon Wozniak lelkesedését nem az agyonreklámozott Windows 8 vagy a Surface váltotta ki, hanem a cég valós idejű fordító technológiája, ami élő beszédet képes néhány másodperces csúszással szinkrontolmácsolni angolról kínaira és vissza. A Microsoft mobilos felhasználói felületéről pedig azt mondta, olyan, mintha Steve Jobs reinkarnációja álmodta volna meg. A Siriről, az Apple hangfelismerésre alapuló személyi asszisztenséről viszont lesújtó volt a véleménye. Összességében pedig azt látja, hogy míg a Microsoft bátran újít és kísérletezik, az Apple pedig mással sem törődik, mint hogy évente egyet hozzáadjon a iPhone verziószámához, és minél többet eladjon belőle.
Az Apple-vezetés maga is érezheti, hogy kreatív oldalon nem kellő sebességgel halad a cég, ezért nemrég Tim Cook cégvezér javaslatára elindítottak egy titkos programot, amiben minden Apple-alkalmazott két hetet kap arra, hogy a hivatalos munkájához nem feltétlenül kötődő személyes kis projektjein dolgozzon. Az ötlet nem új, a Google-nél régóta van egy ilyen szabály, hogy az alkalmazottak a munkaidejük 20 százalékában kreatív kísérletezéssel, új ötletek kipróbálásával foglalkozhatnak.