Hétfőn néhány percre élesedett a Gawker Media legújabb, magyar oldala a Kinja.hu egy tesztzoldala. Információink szerint januárban indul a magyar oldal, de elképzelhető, hogy végül nem ezen a néven. A Kinja munkacím a Gawker új publikálási platformját takarja, amelyet idén júliusban mutattak be több gawkeres blogon.
A Gawker megfogalmazása szerint a rendszer intelligens beszélgetésekre ad lehetőséget a posztok alatt. A Kinja kommentrendszerének lényege, hogy minden felhasználó a számára legrelevánsabb beszélgetéseket és kommenteket látja, az átlagjúzernek elvileg nem jelennek meg a semmitmondó hozzászólások és a trollkodások (ugyanakkor pár kattintással ezek is elérhetők).
Valószínűleg ez a rendszer működik majd a Kinja.hu-n is, erre lehet következtetni a rövid időre (bizonyára tesztelési céllal) élesített oldalból. Annyit tudni biztosan, hogy a magyar oldalon minden eddiginél hangsúlyosabb szerepet kap a párbeszéd, az oldal létrehozói azon dolgoznak, hogy elmossák a határokat szerkesztőik, újságíróik és olvasóik között. Legalábbis ezt írták Szalai Annamáriának címzett levelükben, amelyben Szalait meghívták a Kinja indulását ünnepelő eseményre.
A Gawkernek egyébként már volt egy ilyen nevű szolgáltatása, még 2004-ben jelent meg egy híraggregáló oldal Kinja néven. Ezt a Gawker Media tulajdonosa, Nick Denton indította Meg Hourihannel, 2004-2008 között működött az oldal.
A Gawker Media New York-i székhelyű, több népszerű blogot foglal magába, olyanokat, mint a Gawker, a Gizmodo, a Kotaku, a Lifehacker, a Jalopnik vagy az io9. A cég erősen kötődik Magyarországhoz, itt (és New Yorkban is) dolgoznak a fejlesztői az új rendszereken, például a Kinján.