Búcsút int a Farmville-csapat a Facebooknak

2012.12.03. 13:12

Távolodik egymástól a játékfejlesztéssel foglalkozó Zynga és a Facebook. A két cég módosította azt a megállapodást, amely lehetővé tette a Zyngának, hogy hozzáférjenek a népszerű közösségi oldal egymilliárd felhasználójának adataihoz. A Zynga áll a Facebook egyik legnépszerűbb játéka, a Farmville mögött, ami sikerének csúcsán 82 millió játékost szórakoztatott havonta. A fejlesztők ennek ellenére saját játékplatformot hoztak létre; akik ezt a lehetőséget választják, többé nem oszthatják meg az eredményeiket a Facebookon.

A Zynga részvényeinek árfolyama 13 százalékot zuhant a bejelentés hírére. A cég számára ez nem túl jó hír, különösen annak fényében, hogy múlt hónapban stúdióbezárásokat és elbocsátásokat jelentett be. Mark Pincus, a vállalat vezérigazgatója októberben küldött levelet a cég dolgozóinak, amelyben tudatta velük, hogy az amerikai és japán stúdiók bezárását fontolgatja; a döntés indokaként az általános költségcsökkentést említette.

A változás 2013. március 31-től lesz érvényes; innentől fogva a Zynga nem hiretheti a saját platformjára készült játékokat a Facebookon. A lépés azzal is jár, hogy a Zyngának ezentúl nem kell a Facebook hirdetéseit megjelentetnie a saját oldalán. Kérdéses, hogy a Zynga eltávolodása a Facebooktól mennyire lesz eredményes; a legfrissebb adatok szerint a cég bevételeinek 80 százaléka a Facebook felhasználóitól származott.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM