Eltűnt az Instagram-felhasználók fele
A Facebook által egymilliárd dollárért felvásárolt Instagram elveszítette a napi felhasználóinak több mint a felét, mióta decemberben bejelentette, hogy a júzerek által feltöltött fotóknál fenntartja a jogot hogy reklámcélra eladja azokat, a készítőik tudta, engedélye, és kifizetése nélkül. Később persze pontosítottak, hogy nem egészen ezt jelenti a felhasználói szerződés megváltoztatása, de már késő volt, a bizalmukat vesztett felhasználók nekiálltak új helyet keresni a neten megosztott képeiknek. Ez derül ki legalábbis az Appstats elmúlt havi statisztikáiból.
Míg a fotómegosztó decemberről januárra 41 millióról 47 millióra növelte a havi legalább egyszer bejelentkező felhasználói számát, a napi rendszerességű instagramozók tábora drasztikusan csökkent: a december közepi 17 millióról 7 millióra. Ez azt jelenti, hogy míg egy hónapja a havi felhasználóknak a 40 százaléka napi szinten használta az alkalmazást, mára ez az arány 15 százalék környékére csökkent. A havi szám növekedése egyértelműen a karácsonyi időszakban eladott, és aktivált új okostelefonok millióinak köszönhető, a napi adat meredek csökkenése viszont arra mutat, hogy fogyóban a lelkesedés és az újdonság varázsa, az Instagram lassan de biztosan megy ki a divatból.
A fotómegosztó berobbanása és felvásárlása a tavalyi év egyik legnagyobb sztorija volt a Szilícium-völgyben. A mostani visszaesés egyrészt azt jelzi, hogy minden csoda három napig tart, másrészt azt, hogy az internetezők számára igenis fontosak a szerzői jogok - legalábbis a sajátjaik.