Bemutatták az új Facebookot
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A Facebook megtartotta a jó előre beharangozott, majd elspoilerezett sajtótájékoztatóját a cég Menlo Park-i főhadiszállásán, ahol Mark Zuckerberg személyesen mutatta be a közösségi oldal áttervezett üzenőfalát. A sajtóba kiszivárgott pletykák helytállónak bizonyultak, az új rendszer típusok szerint szűri az ismerőseink által posztolt tartalmakat, és külön hírfolyamban jeleníti meg a fotókat, videókat, zenéket, szöveges üzeneteket, illetve a facebookos játékok üzeneteit.
A Facebook-vezér az új üzenőfalat a világ legjobb, személyre szabott újságjának nevezte. Ez, és a grafikai megvalósítás a nagyobb képekkel és videókkal egyaránt arra utal, hogy a népszerű iPad-alkalmazás, a Flipboard ihlette az irányt, amerre elindult ezzel a változással a Facebook. Fontos változás az is, hogy az új üzenőfal webes és mobil appokban megjelenő verziói sokkal jobban hasonlítanak egymásra, mint eddig.
Gyökeresen átalakult az utóbbi időben a Facebook-felhasználók üzenőfalainak tartalma, indokolta a változás szükségességét Zuckerberg. A statisztikák azt mutatják, hogy ma egy átlagos üzenőfal felét fotók, harmadát pedig a felhasználó által lájkolt oldalak (cégek, márkák, sportcsapatok, sztárok) posztjai töltik meg. Az ismerősöktől származó egyszerű szöveges bejegyzések a háttérbe szorulnak, és elvesznek a nagy nyüzsgésben. Az új üzenőfali rendszerben ezért külön hírfolyamba szervezik az egyes bejegyzéstípusokat, de kérhetjük a régi, ömlesztett folyamot is, amiben kronológiai sorrendben minden megjelenik, nem próbálja az oldal kitalálni, hogy mi érdekel minket jobban és mi kevésbé.
Fontos újítás a zenei feed, amin azt követhetjük, milyen zenéket hallgatnak az ismerőseink a Facebookkal összekötött streamelő szolgáltatásokon, mint a Deezer vagy a Spotify, és persze mi is rögtön belehallgathatunk ezekbe. Itt Justin Timberlake-re kacsintott ki a demonstráció (a bennfentes poén az, hogy a sztár a Facebook egykori konkurense, a zenei közösségi oldallá vált MySpace egyik tulajdonosa).
Az új üzenőfalon nagyobb méretben jelennek meg a képek és videók, illetve az eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a tartalmak megosztása, vagyis a linkek posztolása is. Ha egy újságcikket például több ismerősünk is ajánl, az nagyobb képpel, jobban az előtérbe tolva jelenik meg, ez az alapja az egész személyre szabott újság koncepciónak, amit Zuckerberg az egész újítás vezérmotívumaként többször is említett a sajtótájékoztatón. Az egyes specializált hírfolyamokat figyeli a rendszer, és olyan sorrendben jeleníti meg, hogy az általunk legtöbbet nézettek legyenek elöl.
Ha követünk egy weboldalt, rendszeres összefoglalót kapunk az onnan származó, a Facebookon legtöbbet megosztott cikkekről, illetve egy adott témával kapcsolatban is kikérhetjük a Facebook-felhasználók által éppen leginkább kedvelt tartalmakat. Utóbbit azzal demonstrálták a bemutatón, hogy a Taylor Swiftről szóló, legnépszerűbb friss cikkeket dobta ki a rendszer rögtön azután, hogy az énekesnő oldalát lájkolta az ember.
Hogy az új rendszer bevezetésével mennyire fog megváltozni a hírfolyamban megjelenő hirdetések mennyisége, vagy jellege (előzetes pletykák arról szóltak, hogy jönnek az animált, videós, hangos Facebook-reklámok), arról egyelőre nem esett szó.
Az új megoldást a nagyközönség fokozatosan kapja meg, ahogyan a Graph Search keresőt is, de már fel lehet iratkozni a várólistára, ahol kis ízelítőt is kapunk az új designból.