Előfizetéses lesz a Photoshop
Az Adobe új előfizetési modellel próbálja népszerűsíteni az egyik legkelendőbb, de igen drága termékét, a Photoshopot. A szoftvert mostanáig csak egyszeri díj kifizetése után lehetett használni – nem számolva a valószínűleg jóval népszerűbb kalózverziókat –, a júniusban érkező új verzió viszont már csak havidíjas előfizetéssel érhető majd el.
A döntésről az Adobe éves konferenciáján, a Maxon számoltak be a cég képviselői. A vállalat szóvivője, Scott Morris elmondta, hogy ezzel a lépéssel a cég szakít az eddig megszokott, 18-24 havonta esedékes frissítési ciklussal. Júniustól a frissítésekhez minden felhasználó azonnal hozzáférhet, amint azok elkészültek.
Az Adobe azt is bejelentette, hogy a tizenhat szoftvert számláló Creative Suite programcsomag 6. kiadását már nem frissítik tovább. A Photoshop, az Illustrator, az Audition, a Dreamweaver és a Premiere 6 ezentúl már csak hibajavító frissítéseket kapnak, de tartalmi bővítéseket nem terveznek hozzájuk. A Creative Suite 6 önálló változatát körülbelül 1800 brit fontért, nagyjából 630 ezer forintért lehet megvásárolni az Egyesült Királyságban.
Azoknak, akik ragaszkodnak a Creative Suite csomag frissítéseihez, elő kell fizetniük az Adobe Creative Cloudra; a felhő alapú rendszerben a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mit csináljanak a különböző eszközökkel. Cserébe az ügyfelek hozzáférést kapnak a szoftverekhez, valamint online tárhelyet és projektmenedzsmenthez használható eszközöket is kapnak. A szolgáltatást egy éve indították el; az előfizetők a bolti árnál lényegesen olcsóbban, havonta 48 euróért vehették igénybe a cég szoftvereit.