Boszniában szinte csak a fiatalok neteznek
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Az internetezők életkori és szocio-demográfiai sajátosságait mérte fel Európa tizenhét országában a Gemius, hogy praktikus ötleteket tudjon nyújtani az online piacon működő vállalkozásoknak. Míg a boszniai felhasználók közel fele 15 és 24 év közötti életkorú, addig Dániában az online használók negyede idősebb 55 évesnél. A felmérést Belorussziában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Dániában, Észtországban, Litvániában, Lettországban, Lengyelországban, Oroszországban, Szerbiában, Szlovákiában, Szlovéniában, Ukrajnában és Magyarországon végezték el idén februárban.
A horvát online közönségben a fiatalok dominálnak, az internethasználók 34 százaléka 14-24 év közötti életkorú, de a helyzet hasonló Belorussziában is (31 százalék 15-24 éves), Szlovákiában (31 százalék 12-24 éves), Bulgáriában és Litvániában (mindkét helyen 26 százalék 15-24 éves), Csehországban (24 százalék 10-24 éves), és Ukrajnában (31 százalék, 14-24 év közötti).
Mateusz Gordon, a Gemius e-kereskedelmi szakértője úgy véli, hogy az online üzleti folyamatok megtervezése során alaposan meg kell vizsgálni az internetezők korát, a piaci változások elővetítése céljából. A fiatalok ugyanis az internetet a szórakozás forrásának tekintik, és ahol az online közösségben meghatározó a jelenlétük, ott várhatóan növekszik a multimediás termékek – játékok, zenék és telefonos appok – forgalma, mondta a szakértő.
Más célcsoport
A felmérés adatai szerint Oroszországban a közönség idősebb, az internethasználók 31 százaléka 25 és 34 év közötti korcsoportba tartozik. Ugyanez a korcsoport Szerbiában is nagyobb (27 százalék), Magyarországon és Lengyelországban (26 százalék), Lettországban (24 százalék) és Észtországban (23 százalék). A legidősebb netezőkkel pedig Szlovéniában és Dániában találkozunk. A 35-44 év közöttiek a szlovén internetes közönségben vannak a legnagyobb számban jelen (20 százalék), míg az 55 év feletti felhasználók aránya Dániában a legnagyobb (26 százalék).
Minél érettebb egy országban az internetes piac, annál több az idősebb felhasználó. Ebben a szegmensben is bővül az interneten kínált termékek és a szolgáltatások köre, amire a Gemius szerint példaként említhető az idősebbek utaztatása, a nekik szánt rehabilitációs készülékek és gyógyszerek.
A vizsgálat alapján a legtöbb internetező Oroszországban (61 millió), Lengyelországban (19 millió), és Ukrajnában (16 millió) van. A sorban a következő Csehország (6 millió), Magyarország (5 millió), Dánia (4,3 millió), Belorusszia (4,8 millió), és Bulgária (4 millió), majd Szerbia és Szlovákia, (3- 3 millió ) és végül Horvátország és Litvánia ( 2-2 millió felhasználóval) 1 millió internet használó számát meghaladja Bosznia Hercegovina (1,6 millió), Szlovénia (1,4 milliót) és Lettország (1,3 milliót). Az észt online közönség pár százer főt számlál (830 ezer).