Gyűlöli a Tumblr-közösség az új gazdáját
Forrong az internet, amióta hivatalosan is bejelentették a Tumblr mikroblog-szolgáltató felvásárlását. Az 1,1 milliárd dolláros ár jóval magasabb, mint a Szilícium-völgy legutóbbi óriásfelvásárlásáé volt, amikor a Facebook az Instagramot vette meg (akkor egymilliárd volt az elméleti ár, de ennek nagy része Facebook-részvényekben, amelyek árfolyama lement, mire az üzletet nyélbe ütötték, így a végleges összeg 750 millió lett). A Tumblr egyelőre bevételt is alig produkál, nem hogy nyereséget.
A Tumblr-felhasználók körében enyhén szólva vegyes fogadtatásra lelt a felvásárlás híre, a legtöbben már jó előre azon háborognak, hogy a Yahoo reklámokkal szét fogja verni a megszokott szolgáltatást és közösséget. Az egyik legnagyobb konkurens blogszolgáltató, a Wordpress azt jelentette, hogy a bejelentés után a szokásos óránként 4-600-ról hirtelen 72 ezerre ugrott a Tumblr-blogok Wordpressre költöztetését intéző szolgáltatásuk forgalma. Ráadásul ez amerikai idő szerint vasárnap este történt, hétfőn ennél is nagyobb tiltakozási és elvándorlási hullámra számítanak. Bár ez a szám óriásinak tűnik, alapjaiban azért nem rengeti meg a Tumblrt: egymillió elköltöztetett blog negatív hatását is semlegesítené egyetlen átlagos hét új Tumblr-felhasználóinak érkezése.
A Tumblr hirdetésekkel való elárasztása egyébként jogosan szül jó előre félelmet, maga Marissa Mayer, a Yahoo vezérigazgatója mondta el a bejelentést követő sajtótájékoztatón, hogy a jelenleginél több reklám lesz majd a mikroblogokon. A továbbiakban megnyugtatta a bloggereket, hogy a Tumblr továbbra is a régi helyén és formájában működik majd, nem olvasztják be a Yahoo-ba, sőt, a Yahoo hírei között gyakorta fognak találkozni az olvasók Tumblr-hivatkozásokkal. Bevétellel egyelőre nem számolnak a mikroblogok részéről a Yahoo éves pénzügyi tervében, majd csak 2014-ben. A Tumblr egyetlen alkalmazottját sem bocsátják el, és akinek részesedése is volt a cégben, az különösen jól jár. Ez elsősorban az alapító-vezérigazgatüó David Karpra igaz, a 26 éves New York-i fiatalemben az üzlettel bő 250 millió dollárt kaszál.
Bár a Tumblr bekebelezésével a Yahoo eddigi havi 700 millió körül járó havi látogatószáma az egymilliárdot is megközelítheti, szakérték felhívják a figyelmet arra, hogy a mikroblog-hálózat látogatottsági adatai tavaly novemberben tetőztek, és azóta stagnálnak, sőt, olykor csökkennek is.