630 ezer dollárért vettek Facebook-lájkokat
Az amerikai külügyminisztérium 630 ezer dollárt költött Facebook-lájkokra. Az intézmény alkalmazottjai emiatt panaszt tettek a felülvizsgálati szerveknél; a szervezet főfelügyelője aggályosnak tartják, hogy egy vezető állami szervezet rajongókat toboroz a közösségi médiában. A lájkokat a Nemzetközi Információs Program keretében vásárolták 2011 és 2013 márciusa között.
A főfelügyelő szerint a szervezetnél sokan kritizálták az eljárást. A cég munkatársai közül sokan nem értenek egyet azzal, hogy olyan embereket próbáljanak elérni közpénzből, akik talán lájkolnak egy-egy fotót vagy rákattintanak egy linkre, de nem mutatnak valódi érdeklődést a szóban forgó téma iránt, ezért soha nem fognak visszatérni.
A 630 ezer dolláros keretből a szervezet angol nyelvű Facebook-oldalának kedvelőit százezerről több mint kétmillióra sikerült feltornászni, és az idegen nyelvű oldalakon is 450 ezer fölé emelkedett a lájkolók száma. Ennek ellenére a főfelügyelő szerint nem sikerült elérni az idősebb, befolyásosabb emberekből álló célcsoportot. A megszerzett rajongóknak mindössze 2 százaléka maradt rendszeres látogatója az oldalnak, vagyis ennyien vannak, akik rendszeresen megosztják, megbeszélik és kommentelik az adott témákat.