Egy német blogger szerint az Adblock nevű reklámblokkoló böngészőkiegészítő szűrője kiskaput tartalmaz, amelyen kellő mennyiségű pénz lefizetése után át is lehet sétálni.
A médiatémákkal foglalkozó német Horizont weboldal a napokban igyekezett utánajárni a blogger állításainak, aki nemrég nagy hatású bejegyzésében azt állította, hogy a népszerű Adblock Plus reklámszűrő szolgáltatás üzemeltetői valójában „maffiakapcsolatban” állnak a hirdető cégekkel.
Azt, hogy valóban vannak nagy cégek az úgynevezett „white list”-en, a engedélyezési listán, azt az üzemeltető, az EYEO Gmbh vezetője is elismerte, ám a támogatási szerződésekről, illetve ezek működéséről meglehetősen homályosan nyilatkozott. Az ingyenes „elfogadható hirdetések”, vagyis a fehér lista eredetileg azért jött létre, hogy a kis cégek és blogok ne szenvedjenek kárt a reklámtiltás miatt.
Ám a Horizont rámutat arra, hogy a lista menedzselési nehézségei miatt bevontak ebbe nagy cégeket, akik viszont fizetnek azért, hogy reklámjaikat az Adblock Plus ne tiltsa. A Horizont szerint a meg nem nevezett partnercégek egyike a Google. A cikk állításaira egyelőre sem az EYEO, sem a Google nem reagált még.