A Google elkezdett reklámokat mutatni a Gmail emaileknek fenntartott helyén. A Beérkező levelek fiók nemrég új felosztást kapott, a legfontosabb levelek, a közösségi oldalak üzenetei és a promóciók külön fülekre kerültek. Utóbbiba érkeznek most reklámlevelek, egyenesen a Google-től.
A cég már évek óta megjelenít reklámokat a Gmailbe beérkező levelek mellett, de azúj megoldásban a szokásoshoz hasonló üzenetként jelennek meg a hirdetések, amelyek megnyithatóak, és továbbíthatóak másoknak. Valamennyire itt is elkülönítik a hirdetéseket, halványsárga hátteret kapnak, és apró „reklám” feliratot. Az egész úgy néz ki, mint a keresési találatok tetején megjelenő hirdetések.
A Google hivatalosan azt közölte, hogy ezek a hirdetések egyszerűen a részei az új, füles felosztásnak: ha valaki nem szeretné őket látni, visszaválthat a megszokott nézetre, ekkor a régi stílusú, a levelezés tetején megjelenő reklámok bukkannak fel újra.
A keresőcég szerint a lépésre azért volt szükség, hogy továbbra is ingyenes lehessen a Google és a Gmail, ráadásul a promóciók között sokkal jobb helyen vannak a hirdetések, mint minden üzenet tetején. Sőt, elvileg az új reklámok még relevánsabbak, mint az eddigiek. Az így beérkező üzeneteket nem lehet spamnek jelölni, de ha bezárjuk őket, eltűnnek. A szponzorált üzenetek az egyelőre korlátozottan elérhető Gmail Sponsored Promotions programjának keretében jelennek meg.