A táblagépek globális eladása az idei második negyedévben 9,7 százalékkal 45,1 millióra csökkent az első negyedévhez képest az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és számítástechnikai piackutató vállalat adatai szerint. A cég hétfőn arról is beszámolt, hogy az eladott készülékek száma ugyanakkor 60 százalékkal nőtt a tavalyi második negyedévvel összevetve.
Tom Mainelli, az IDC kutatási vezetője a csökkenést azzal magyarázta az AP beszámolója szerint, hogy a tableteladásokat hagyományosan a tavasszal megjelenő új iPadek húzták föl mind az Apple, mind versenytársai számára, de a premier őszre halasztása miatt most mindenki kivár a vásárlással.
Az IDC számításai szerint a táblagéppiacon továbbra is az Apple a listavezető, 14,6 millió eladott készülékkel. A cég értékesítése a tavalyi második negyedévhez képest 14 százalékkal csökkent, globális piaci részesedése 60,3 százalékról 32,4 százalékra zsugorodott.
A második helyen álló Samsung 8,1 millió táblagépet adott el az egy évvel korábbi 2,1 millió után, a cég piaci részesedése a szegmensben 18 százalék volt az egy évvel korábbi 7,6 százalék után.
A dobogó harmadik helyén az AsusTek Computer áll, 2 milliós eladással, piaci részesedése 3,3 százalékról 4,5 százalékra nőtt. A negyedik a Lenovo volt az idei második negyedévben. A cég 1,5 millió táblagépet adott el, piaci részesedése pedig 1,3 százalékról 3,3 százalékra emelkedett.