Megdőlt a Twitter forgalmi rekordja
Újra megdőlt a Twitter forgalmi rekordja, ami általában azt szokta jelezni, hogy valami olyan esemény történt a világban, ami óriási tömegeket érdekel, mint például az amerikai elnökválasztás, a focivébé döntője vagy a brit királyi esküvő. Ehhez képest a mostani csúcsdöntés apropója nem éppen történelmi jelentőségű esemény, csak annyi, hogy Japánban a Nippon TV a műsorára tűzte a Laputa, az égi palota című rajzfilmet.
A filmnek Japánban óriási, fanatikus rajongótábora van, akik között évek óta szokás a film online, közösségi megtekintése, amikor éppen megy a tévében. A film történetének csúcspontján a hősök egy varázslattal elpusztítják a címben is szereplő palotát (ami valójában inkább egy város), és így megmentik a saját életüket. A pusztító mágiát elszabadító varázsige úgy hangzik, "balus" – ezt a szót posztolták ki a film megfelelő jelenete alatt a japán rajongók a Twitterre. A forgalmi számláló elérte a másodpercenkénti 143199 új posztot, ami óriási új rekord, az előző csúcs az idei év első napján másodpercenként 33 ezer újévi jókívánság volt. Az össznépi balusozásba, és a rajongók hergelésébe több nagy cég, így az Amazon, a Sony, a Nissan és a KFC is beszállt, és a hivatalos Twitter-csatornáikon szervezték a nagy rekorddöntő eseményt.
A Twittert 2009-ben még a legmegbízhatatlanabb online szolgáltatásnak választották, most azonban a szerverek komolyabb akadozás vagy leállás nélkül kibírták az átlagosnak hirtelen a nagyon sokszorosára ugró forgalmat. A mikroblog legutóbbi statisztikái szerint egyébként a japánok nincsenek ott a tíz legnépesebb ország között a Twitter-felhasználókat tekintve, Kína (ahol hivatalosan nem is érhető el a szolgáltatás) és India vezet, utána az USA, majd latin-amerikai és nyugat-európai országok következnek. Ennek tükrében még inkább csodálatra méltó, hogy milyen elképesztő aktivitást tudtak a japán Twitter-júzerek felmutatni.