Adatlopással vádolják a Linkedint

2013.09.23. 18:28

A Linkedin néhány felhasználója beperelte az üzleti kapcsoltok kiépítésére való közösségi szájtot, mert úgy vélik, hogy a vállalat egyszerűen betört az emailfiókjukba. A San Jose-i bíróságon benyújtott keresetben azzal vádolják a Linkedint, hogy hozzáfér a fiókjukban tárolt névjegyekhez és spamet küld az ismerőseiknek.

A panaszosok szerint a portál a felhasználó értesítése nélkül tölti le a névjegyeket, amiről úgy vélik, hogy ezzel a cég feltöri az emailfiókjukat. Amint a Linkedin leszippantotta a névjegyeket, rögtön el is kezdte kéretlen reklámleveket kiküldeni a megszerzett címekre, és ezekben az üzenetekben a meglévő felhasználó neve is felbukkan, írják a keresetben.

Nem egészen világos, hogy a Linkedin milyen módszerrel tör be a felhasználók postafiókjába. A keresetben azt állítják, hogy a közösségi portál akkor tud hozzáférést szerezni, ha a felhasználó valamelyik böngészőlapon nyitva felejtette a postafiókját. A Linkedin mindenesetre tagadja, hogy bármi ilyet tenne, és azt nyilatkozta, tiszteletben tartja és megvédi az ügyfelek az adatait.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM