Egyre több portál látja, hogy a felhasználói hozzászólásokkal sok baj van. A Popular Science tudományos magazin a napokban jelentette be, hogy elege lett a színvonaltalan megjegyzésekből és a kéretlen reklámokból, ezért egyszerűen megszüntette a kommentelés lehetőségét.
A helyi vállalatok megtalálását segítő Yelpnek azonban súlyosabb problémával kell szembenéznie: egy vizsgálat kiderítette, hogy a hozzászólások 20 százaléka hamis. Csakhogy a Yelp nem tilthatja le a kommenteket, ugyanis arra épül az egész működése, hogy a felhasználók egymásnak ajánlanak jól bevált éttermeket, fodrászatot vagy bármilyen más szolgáltatást.
Eric Schneiderman New York-i jogi szakértő egy éven át vizsgálta a Yelp hozzászólásait, amivel rájött, hogy azok ötöde tulajdonképpen fizetett hirdetés. Az érintett cégek ázsiai vagy kelet-európai internetezőktől rendelik meg az őket jobb színben feltűntető kritikákat, és ezekért általában 1-10 dollárt fizetnek.
Vizsgálatának jogi következménye is lett: tizenkilenc céget megbírságoltak összesen 350 000 dollárra, és bele kellett egyezniük, hogy többé nem íratnak hamis kritikákat.
Bár a Yelp szabályzata határozottan tiltja a fizetett hozzászólásokat, úgy tűnik ezek ellen semmit sem tudnak tenni. 2006-ban a kommenteknek csupán 5 százaléka volt kamu, tehát ahogy nőtt az internetezők száma és az online kritikák súlya, úgy nőtt a hazugságok aránya is.