Pénzügyi évének végén, vagyis 2014 márciusában a Panasonic kivonul a plazmatévék piacáról, a Reuters értesülései szerint ezt a kulcsfontosságú döntést a japán tv-piac hosszú ideje tartó hanyatlásával magyarázzák. A cégről már régóta azt várja a piac, hogy kivonul a veszteséges szegmensből, de a döntést mégis hamarabb hozták meg, mint azt jósolták.
Kazuhiro Tsuga elnök véget szeretne vetni a veszteséges korszaknak és a nyereséges részlegekre összpontosítaná az erőforrásokat. A televíziós részleg igencsak kivette részét a Panasonic veszteségéből az elmúlt két évben.
A cég egyetlen plazmapaneleket gyártó üzemének bezárás Japán keleti részén jelentős lépés, és egyszeri veszteséget is jelent a cégnek, állítja a Reuters forrása. A Panasonic már félretett 120 milliárd jent, hogy fedezze az ebből fakadó veszteséget és levezényelje a szükséges szerkezeti átalakításokat.
A japán gyártókat az ország gazdasági nehézségei is akadályozták abban, hogy korábban kivívott piacvezető szerepüket megtartsák. Elvesztették megújuló képességüket, a dél-koreai Samsung és LG átvették a kezdeményezést a televíziók piacán is. A Sony, a Panasonic és a Sharp már csak a teljes piac húsz százalékát tudhatja magáénak, míg a Samsung részesedése 27,7 százalék, az LG piaci része pedig 15 százalék.
A Panasonic csak annyit mondott, hogy több lehetőséget is megvizsgál, de még nem hozott döntést a plazmatévéket gyártó részlegéről.