Gyorsan zuhan a Facebook népszerűsége
Egy évvel ezelőtt még a Facebook volt a legnépszerűbb közösségi platform az Egyesült Államokban élő tinédzserek körében, 42 százalékuk ezt az oldalt kedvelte a leginkább. Most viszont már csak 23 százalékuk lelkesedik érte, derül ki a Piper Jaffray elemzőcég friss jelentéséből. Az ok elsősorban a portál mérete, valamint a magánszféra védelmét érintő a hiányosságok.
De nem a 2011 óta működő Google+ (3%), és nem is a 2006-ban elindult Twitter (26%) lett a változás nagy nyertese – ezek is vesztettek népszerűségükből (6 illetve 27 százalékon álltak). Most az alig pár éves Instagram képmegosztó a leggyorsabban növekvő közösségi médiaszájt, egy év alatt 12 százalékról 23 százalékra ugrott a népszerűsége.
Így már érthető, hogy a Facebook miért vette meg 1 milliárd dollárért, és az is jól látszik, hogy Zuckerberg csapata csípőből vágja a közösségi média trendjeit. A Facebookot és a Instagramot az USA-ban a fiatalok 46 százaléka kedveli.
Van még egy titokzatos "egyéb" kategória is, ami hirtelen 2 százalékról 17 százalékra ugrott. Ez a közösségi média piacának elaprózódására utal, és hogy hamarosan megjelenhet a toplistán néhány új név. Talán a Snapchat és a Vine lesz az, és mivel az utóbbi a Twitteré, ez bebetonozhatja a mikroblog szolgáltatás második pozícióját.
Meglepő, hogy a Yahoo által 1,1 milliárd dollárért felvásárolt Tumblr semmilyen robbanásszerű növekedést nem tud felmutatni, az elmúlt évben alig egy százalékot erősödött az amerikai tinik körében.