Robotok vitték el az Amazon nyereségét
Nőtt az amerikai Amazon internetes kereskedelmi cég bevétele a harmadik negyedévben, de a vállalat még mindig veszteséges volt. Elsősorban azért nem sikerült nyereséget termelnie, mert sokat költött marketingre, a technológiai fejlesztésekre és egyéb beruházásokra.
Az Amazon több új terméket bevezetett a tabletek és e-könyv-olvasók piacán, növelte a logisztikai központjainak a számát, és egyes helyeken robotokat is telepített, hogy automatizálja a működési folyamatokat. Ezek miatt a negyedévben 24 százalékkal ugrottak meg a működési kiadások.
A cégnek 41 millió dollár vesztesége volt a harmadik negyedévben, ez nagyjából megfelelt az elemzői várakozásoknak. A veszteség jelentősen csökkent 2012 azonos negyedévéhez képest, akkor 274 millió dollárt veszített a cég (bár abba egy egyszeri 169 millió dolláros kiadás is beletartozott). Az Amazon bevételei viszont emelkedtek, 13,81 milliárd dollárról 17,09 milliárd dollárra, 24 százalékos növekedéssel.
Az Amazon becslése szerint a negyedik negyedévben 23,5-26,5 milliárd dollár bevétele lehet, ami pont körülöleli az elemzők által várt 25,88 milliárd dolláros bevételt. A pontos összegtől függően ez 10-25 százalékkal magasabb lehet, mint a 2012 utolsó negyedévében elért bevétel.
Az Amazon részvényárfolyama emelkedett a negyedéves jelentés miatt, a csütörtöki New York-i tőzsdezárás után 27,19 dolláros növekedéssel 359,90 dolláron állt az árfolyam.