7861 milliárd forintot keresett az Apple
Nagyon tömören összefoglalható, hogy az Apple miért pofátlanul nyereséges: olyan termékekből ad el a legtöbbet, amelyeknek a piaca még mindig bővül. A kaliforniai cég hétfőn tette közzé a 2013 utolsó üzleti negyedévéről szóló jelentését, amiben az áll, hogy a teljes üzleti évben 170,9 milliárd dolláros forgalmon 37 milliárd dollár (7861 milliárd forint) nyeresége volt. Ezek tették ki a forgalmát:
- 150,2 millió iPhone (szemben a tavalyi 125 millióval)
- 71,1 millió iPad (szemben a tavalyi 58,31 millióval)
- 16,5 millió Mac (ami 18,15 millióról esett vissza)
- 26,4 millió iPodot (szintén zuhanás a tavalyi 35,16 millióról)
Az iTunes zenebolt a teljes pénzforgalomnak a tíz százalékát sem hozta, csak 16 milliárd dollárnyi forgalmat generált. A folyamatosan bővülő hivatalos márkabolthálózatot azonban 400 millióan látogatták meg egy év alatt, és ezek az üzletek átlagosan 50 millió dolláros forgalmat generálnak.
A mutatós számok mögött azt is látni kell, hogy viszonylag nagy mértékben csökkent az Apple nyereségének aránya, a tavalyi 40 százalékról 37 százalékra. 2013 utolsó negyedévében a nyereség 7,5 milliárd dollár volt 37,5 milliárdos forgalommal, ugyanakkor egy évvel ezelőtt valamivel kisebb, 36 milliárdos forgalomnál is több profitot ért el: 8,2 milliárd dollárt tehetett zsebre.
Ez részben annak köszönhető, hogy az emberek olcsóbb modelleket vásárolnak. Az elmúlt negyedévben a vevők átlagosan 577 dollárt költöttek iPhone-ra, egy évvel ezelőtt azonban még 636 dollárt. Az iPadek átlagos ára is rekord mélységbe zuhant, most átlagosan 439 dollárt költenek egy új iPadre a vevők, ami egy éve még 535 dollár volt.