A magyarok szeretik a netes társkeresőket
Olyan keresőoldalakat, mint például a Google, a netezők 74 százaléka legalább hetente egyszer felkeres. Magyarországon ez az arány kisebb, csak 67 százalékos – derül ki az Ipsos nemzetközi felméréséből. (A kutatás 24 országban zajlott, országonként 500-1000 ember megkérdezésével.) A közösségi oldalakat – leginkább persze a Facebookot – a nemzetközi felmérés szerint a netezők 64 százaléka látogatja, Magyarországon többen, a válaszadók 78 százaléka.
A magyarok közül többen emaileznek (68 százalék), mint a világátlag (55 százalék). Emellett sokan olvasnak híroldalakat (a megkérdezettek 60 százaléka), időjárási oldalakat (55 százalék), illetve néznek olyan videómegosztókat, mint a YouTube (52 százalék). A hirdetési oldalakat a magyar internetezők fele látogatja.
Az Ipsos kutatása szerint legkevésbé a különböző képmegosztók (Flickr, Picasa), a Tumblr és a Pinterest érdekli a magyarokat (csak 8 százalékuk használja ezeket). A divattal foglalkozó oldalakat is jóval kevesebben keresik, mint külföldön. Ezzel szemben az online társkereső oldalak rendszeres látogatottsága magasabb: ezeket a magyar netezők hét százaléka követi, míg a nemzetközi átlag csak öt százalék.