Jó úton halad a Lenovo ahhoz, hogy pc-gyártóból pc-plus vállalattá alakuljon át, és a folyamatosan növekbő termékportfólión felül ezt mutatják a most közzétett második negyedéves eredmények is. A vállalat a nyár elején előzte meg a HP-t a pc-gyártók globális rangsorában, az elmúlt negyedévben a világon értékesített számítógépek 17,7 százalékán volt Lenovo embléma, ez 14,1 millió PC-t (asztali számítógép és notebook) jelent, ami két százalékos növekedés egy év alatt. A Lenovo szerint ez már sorban a tizennyolcadik negyedév volt, amikor jobban teljesítettek ebben ezen a területen a piaci átlagnál.
A Lenovo 9,8 milliárd dolláros árbevételt ért el a most lezárt negyedévben, ez 13 százalékkal több, mint egy évvel korábban, az üzemi eredmény pedig 38 százalékkal 283 millió dollárra nőtt. A gyártó összesen 29 millió eszközt adott el a negyedév során, azaz másodpercenként 4 Lenovo termék talált gazdára.
Tabletből több mint négyszer annyit, 2,3 millió darabot adtak el, mint egy évvel korábban, a Lenovo szerint ez a növekedés főleg a Kínán kívüli piacoknak köszönhető. Az okostelefon-eladásokról pontos számot nem közöltek, de azt igen, hogy itt 78 százalékos volt éves összehasonlításban az emelkedés (ezzel jelenleg a Lenovo a világ leggyorsabb ütemben növekvő nagy okostelefon-gyártója darabszám tekintetében az LG, a Huawei és a Samsung előtt), és a kínai piacon továbbra is nagy a kereslet a Lenovo készülékek iránt, itt 64 százalékos növekedést tudtak elérni egy év alatt.
A Lenovo gyakorlatilag évente duplázza a nem pc-gyártásból származó bevételét, az MIDH (Mobile Internet and Digital Home) kategóriába tartozó termékek – ide tartoznak az okostelefonok, a tabletek, okostévék – két éve még csak a bevétel 4 százalékát adták, egy évvel ezelőtt már nyolcat, mostanra pedig már 15 százalékot.
A vállalat vezetése optimistán tekint a jövőbe, és tovább folytatják a PC Plus stratégia kivitelezését, így minden bizonnyal egyre több Lenovo márkájú okostelefonnal, tabletettel és egyéb okos eszközzel találkozhatunk majd.