Az Instagramon meg kell küzdeni a lájkokért, a feltöltött képek 65 százaléka csak 0-10 szívecskét kap. Sőt, mivel az Instagram 150 milliós felhasználói köre napról napra bővül, ma már különbözni sem könnyű az általuk naponta feltöltött 16 billió képtől. Mégis ebben próbál meg segíteni a Curulate, a közösségi média képi megjelenítéseit elemző cég.
Szakértők nyolcmillió képet elemeztek, hogy megtalálják, milyen tulajdonságok vonzzák leginkább a lájkokat és megosztásokat. A tapasztalatok alapján a kékes árnyalatú, világos fotók a nyerők. A piros színt érdemes kerülni, 24 százalékkal kevesebb lájkot hoz, mint a kék, és érdemes egyetlen domináns színre koncentrálni, az 40 százalékkal nagyobb népszerűséget jelent, mint ha több színnel operálnánk. A háttérnek is fontos a szerepe: ha egy kép 90 százalékát a háttér teszi ki, szinte garantált a siker. Az alacsony telítettség is előny.
Mindezek azonban csak az Instagramon állják meg a helyüket, egészen más az igény a Pinteresten. Ott éppen a piros és a narancssárga szín találkozása a kedvelt. Valószínűleg azért, mert a Pinterest képeit inkább számítógépek monitorjain nézegetjük, míg az Instagram-fotókat telefonon.
A Curulate elemzései főleg a lájkra éhező világmárkáknak fontosak, hiszen őket ezek a képek teszik igazán szerethetővé. „A fogyasztók, akik egy cég képét lájkolják, beengedik adott márkát az életükbe, elismerik a márka kreativitását. Tehát egy érzelmi kapcsolat jön létre, a képernyőn a cég egyszerre jelenik meg a fogyasztó családjával és barátaival” – mondta a VB-nek a Curulate vezérigazgatója. Apu Gupta szerint az Instagram lehetővé teszi a cégek számára, hogy emberivé váljanak és közösséget építsenek.