![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Bár a pilóták szerint mindennapos rutin durva keresztszélben landolni vagy épp a rossz megközelítés miatt átstartolni (vagyis újra felemelkedni azután, hogy a gép már majdnem leszállt), azért annak a Boeing 777-esnek az utasait valószínűleg senki nem irigyli, amivel mindez egyszerre történt meg.
Az Emirates légitársaság Boeing 777-300-asa Birminghamben szeretett volna leszállni december ötödikén, azonban kétszeri nekifutásra sem sikerült a manőver. Az esetről készített videón jól látszik, hogy a pilóta az ilyenkor szokásos, látszólag veszélyes pozícióban tartotta a gépet a leszállópálya felé ereszkedve, de az erős szél kifogott rajta, így a hajtóműveket felpörgetve visszaemelkedett a levegőbe.
A gép útvonalát követő alkalmazás rajzán jól látszik, hogy két próbálkozás után az Emirates 039-es járatának személyzete úgy döntött, mégis inkább Londonban, a Gatwick reptéren teszik le a gépet, és ez végül probléma nélkül sikerült is.
![screen shot 2013-12-05 at 2.30.16 pm.png](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/523/5236/52360/5236024_04977901615234b6a84d49dbb188ab32_wm.png)
Az erős oldalszélben történő leszállásoknál megszokott, bár nagy gyakorlatot és rutint igénylő módszer, hogy a pilóta a gépet a leszállópálya hossztengelyéhez képest elfordítva „rátart” a szélre, és csak közvetlenül a földet érés előtti pillanatban fordítja (szakszóval lépi és csűri) vissza a gépet. A repülőgépek gyártói oldalszeles tesztekkel mérik ki, mi az, amit a gép még kibír, vagyis hogy mekkora oldalszél esetén biztonságos még a leszállás. Ezeket az értékeket a légitársaságok tovább korlátozhatják.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)