Jól megy a Youtube-nak a reklámbiznisz
Több mint kétszeresére nőtt a YouTube reklámbevétele 2013-ban, és ezzel elérte az 5,6 milliárd dollárt. Így a YouTube szerzi meg a világ teljes online reklámbevételének 1,7 százalékát, írja az MTI a Financial Times-ra hivatkozva.
A tanulmány szerint a reklámbevételek növekedésének oka, hogy a fiatalabbak egyre kevesebbet néznek tévét, és inkább az interneten keresnek rá műsorokra, ami a hirdetők érdeklődését is növeli a YouTube iránt.
A YouTube a reklámbevétel jelentős részét visszaosztja szerződéses partnereinek, vagy az oldalra feltett videók készítőinek, viszont a felmérést készítő eMarketer szerint a portálnak még így is 1,96 milliárd dollár nyeresége lesz a reklámokból 2013-ban.
A tanulmány szerint a reklámbevételek a jövőben csak növekedni fognak. Az erre alkalmas mobileszközökön (okostelefon, táblagép) már az idén is megugrott a videómegtekintések száma, és a trend további növekedésre utal. Az Egyesült Államokban 2013-ban nagyjából 0,8 milliárd dollár nyeresége volt az oldalnak a reklámokból, 2015-re 1,5 milliárd dollár fölé emelkedhet ez az összeg.
A Financial Times szerint a YouTube-nak havonta több mint 1 milliárd látogatója van. Az Egyesült Államokban az online videók mellett megjelenő reklámok 20 százalékából profitál a cég, és bevételben magabiztosan megelőzi a rivális Hulu videómegosztót.
A YouTube-nak a jövőt azok a stúdiók jelentik majd, amelyek már eleve az interneten és nem a televíziós csatornákon akarják megjelentetni műsoraikat. Olyan hagyományos médiatársaságok is kezdenek betársulni ilyen stúdiók mellé, mint a Time Warner vagy a DreamWorks Animation.
A YouTube tulajdonosa, a Google is saját műsorkészítő stúdiót alapított YouTube Space Los Angeles néven, ami kifejezetten az új vagy feltörekvő YouTube videókészítőket célozza meg.