Az Amazon egy ideje már nem támasztja alá számokkal éves jelentéseit, amelyek a Kindle sikereiről szólnak. Egy piackutató azonban előállt egy tanulmánnyal, amely érdekes összefüggéseket mutat.
A Consumer Intelligence Research Partners szerint nagyjából 20,5 millió Kindle van az Egyesült Államokban, ezek e-könyv-olvasók és tabletek vegyesen. Az Amazon vásárlóinak a negyven százaléka rendelkezik Kindle-lel.
Az igazán érdekes azonban az, ahogy ezek a felhasználók viselkednek. A piackutató szerint azok a vásárlók, akik rendelkeznek Kindle-lel, jóval többet költenek az Amazonon, mint azok, akiknek még nincs. Ez a megállapítás nem is annyira meglepő, annál meglepőbb az összegek közötti különbség.
A Kindle-lel rendelkezők átlagosan évi 1233 dollárt költenek az online kereskedőnél, a többiek átlagosan évi 790 dollárt. A Kindle-tulajdonosok nem egy alkalommal költenek többet, hanem jóval gyakrabban vásárolnak az Amazonnál.
Úgy is mondhatjuk, hogy a Kindle valójában egy kapu az Amazonhoz – fogalmazott a Consumer Intelligence Research Partners képviselője, Mike Levin. A Kindle Fire mindenhez hozzáférést ad, amit az Amazon árul, az e-könyv-olvasóval pedig rengeteg könyvet vásárolnak.
Pontosan ez volt Jeff Bezos, az Amazon alapító-vezérigazgatójának a célja is. Néhány évvel ezelőtt stratégiaként fogalmazta meg, hogy azért adják olyan olcsón a hardvert, hogy magukhoz kössék a vásárlókat és azok ott költsék el dollárjaikat.