A WhatsApp lesz a Facebook kihívója
Az ingyenes üzeneteket küldő WhatsApp közölte, hogy már havi 400 millió felhasználója van, ami szép növekedés az októberi 350 millióról. Ez a világ legnagyobb platformfüggetlen üzenetküldő szolgáltatása, ha nem vesszük figyelembe a távközlési rendszereken futó régimódi üzenetküldőket, az sms-t és mms-t.
Ezzel a létszámmal a WhatsApp megelőzi a Twittert, aminek világszerte 232 millió aktív júzere van, de jócskán lemarad a Facebook 1,2 milliárd aktív felhasználója mögött. Mégis, a közösségi szolgáltatásoknak van mitől tartaniuk, mert a WhatsApp és a többi üzenetküldő elszívja az embereket a közösségi portálokról.
A WhatsApp jelentése szerint az ügyfelei naponta 16 milliárd üzenetet küldenek, 32 milliárdot fogadnak, és emellett még 500 millió képet is küldenek. Ez sokkal több, mint amennyi képet a rivális Snapchat ügyfelei fogadnak, és azt az üzenetküldőt nemrég 3 milliárd dollárért próbálta felvásárolni a Facebook.
Ráadásul a WhatsApp még nyereséges is, ami javarészt az egyszerű üzleti modelljének köszönhető. Egyetlen dollárt kér éves előfizetői díjként, és nem akarja az üzenetküldőt reklám- vagy játékplatformmá alakítani, ami nyilván megnövelné a fejlesztési költségeit és egyéb kiadásait, miközben lehet, hogy a felhasználók tényleg csak üzeneteket akarnak küldeni.