Mintegy húszmillió dél-koreai állampolgár, vagy a lakosság negyven százalékának személyes adatát lophatták el az elmúlt másfél évben. A bűnös egy koreai banki alkalmazott, pontosabban egy informatikai vállalkozó, a Korea Hiteliroda munkatársa lehet a CNN és a BCC szerint.
A rendszergazda az elmúlt időszakban folyamatosan mentegethette le az ügyfelek adatait egy külső meghajtóra, elsősorban a KB Kookmin Bank, a Lotte Card és Nonghyup Bank ügyfeleit károsította. Hitelkártyaszámokat, azonosító számokat és címeket mentett el. Nem volt nehéz dolga, ugyanis az adatok nem voltak titkosítva, a pénzintézeteknek pedig fogalmuk sem volt a csalásról, amíg valaki nem értesítette őket.
A dél-koreai kormány már nyomoz az ügyben, a bankok pedig ígéretet tettek: kárpótolják károsodott ügyfeleiket. Mióta a botrány kirobbant, félmillióan kértek új bankkártyát, munkával árasztva el a pénzintézeteket. A három legnagyobb bank felsővezetői benyújtották felmondásukat, ezt a Nonghyup Bank már el is fogadta. A BBC szerint a menedzsereket a bűnös IT-alkalmazottal együtt letartóztatták.