További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Amerikai sikerei után a Netflix úgy döntött, hogy európai terjeszkedésbe kezd. Ehhez már a pénzt is megszerezték, így még idén megjelenhet több európai piacon a világ egyik legnagyobb, filmeket streamelő szolgáltatása. Talán a magyaron is.
A pénz már megvan
A Netflix néhány napja jelentette be, hogy 400 millió dollárt szerzett szolgáltatásai bővítésére, elsősorban az európai expanzióra. Ahogy a cég vezérigazgatója fogalmazott, igen jelentős bővülést terveznek Európában, egyszerre több piacra is szeretnének bejutni.
Reed Hastings vezérigazgató azt nyilatkozta, hogy már egy ideje vizsgálják a lehetőségeket, Németország és Franciaország például biztosan a célpontok között van, mert a negyedik és a hatodik legnagyobb internetpiac a szélessávú előfizetők száma alapján. Franciaországban már a francia elnök munkatársaival is találkoztak a cég képviselői, hogy tárgyaljanak a jogszabályi feltételekről.
Hastings egy befektetőknek szóló levélben azt írta nemrég, hogy a cég a jövőben bevételei nyolcvan százalékát az Egyesült Államokon kívülről tudja majd összeszedni. A cég jelenleg összesen 41 országban van jelen: Kanadában, Latin-Amerika nagy részén, az Egyesült Királyságban, Írországban, Hollandiában, Skandináviában szolgáltatnak az Egyesült Államokon kívül.
Németország és Franciaország tehát biztosnak tűnik, de több más országból is jönnek hírek, hogy idén náluk is elindulna a szolgáltatás. Spanyolországot és Olaszországot például az esélyesek közé teszik, ami nem meglepő, hiszen a két ország mindig az első körben van az amerikai szolgáltatások terjeszkedési listáján. Belgium is a szűk listán lehet, itt állítólag májusban jelenik meg a Netflix.
A mi régiónkba is jönnek
Annál meglepőbb, hogy a hírek szerint Bulgáriában is elindul a Netflix, méghozzá a nem olyan távoli jövőben. A helyi szaksajtó az egyik Bulgáriában érdekelt szolgáltatóra, a Max Telecomra hivatkozva azt állítja, hogy már idén nyáron indul ott a szolgáltatás. Bulgáriában is régóta pletykálják már a megjelenést és az egyik sajtóeseményen jelentette be hivatalosan az angol tulajdonú Max Telecom vezérigazgatója, hogy indul a szolgáltatás.
Magyarország szempontjából ez azért érdekes, mert a nagyobb amerikai szolgáltatók általában egységesen kezelik a közép-kelet-európai régiót. Igencsak ritka az az amerikai szolgáltató, amely előbb lépne piacra Bulgáriában, mint Magyarországon. A Netflix persze nem bíz semmit a véletlenre: már 2009-ben lefoglalta a netflix.hu domént. A cég már megkezdte az európai PR-csapat toborzását, amely ezt a terjeszkedést segítené elő. A csapat székhelye Amszterdamban lesz.
Terjeszkedni kell
Elemzők szerint elengedhetetlen a Netflix nemzetközi növekedése. Az Egyesült Államokban már annyira elterjedtek a hasonló jellegű szolgáltatások, hogy nagyon nehéz megőrizni a növekedés ütemét. Arra számítanak, hogy az európai bővülés lendületet adhat a cégnek.
A legutóbbi negyedévben a cégnek 1,7 millió új felhasználót sikerült szereznie, ezzel 10,93 millióra növelte nemzetközi ügyfelei számát. Összehasonlításként, a Netflixnek 33,4 millió amerikai előfizetője van, ők havi 8 dollárt fizetnek a korlátlan streamelésért. A növekedés azért is nagyon fontos a Netflixnek, mert folyamatosan egyre többe kerül a folyamatosan bővülő kínálat, főleg mióta saját gyártású sorozatokba is belevágtak.
Az európai szolgáltatók igyekeznek felkészülni az amerikai versenytársra, legalább tucatnyi olyan szolgáltató van, ami havidíj fejében, korlátozás nélkül kínál filmeket. Németországban a Snap, Olaszországban az Infinity szolgáltatások indultak nemrég. Franciaországban pedig a Canal Plus indított egy hasonló szolgáltatást. Arról nem is beszélve, hogy a brit és német piacokon az Amazon is jelen van. Az európai piacon azonban hatalmas a növekedési potenciál, a szakértők szerint 2017-re 1,1 milliárd dolláros lesz a piac.