Az iPad volt az Apple utolsó nagy dobása, és a cég rajongói évek óta várják a következő forradalmi újítást. Sokan arra számítanak, hogy a kaliforniai gyártó egy tévékészülékkel áll elő, de egy újságíró a legújabb könyvében lehűti a kedélyeket: azt írja, hogy Steve Jobs nem akart beszállni a tévébizniszbe, mert az nem hoz elég profitot.
Yukari Iwatani Kane az Apple Steve Jobs után című könyvében kifejti, hogy a cég minden évben tartott egy Top 100 találkozót, amelyen a legfontosabb igazgatók, menedzserek és alkalmazottak vettek részt, és ezen hangzott el az egykori, ikonikus cégvezér útmutatása.
A titkos rendezvényről egy hónappal előtte szóltak a résztvevőknek, akiket buszokkal szállítottak a helyszínre. Az Apple munkatársai itt ismerhették meg az legújabb termékeket, és teljes hírzárlatot rendeltek el, senki sem írhatott az ott elhangzottakról, még a kollégáiknak sem.
Steve Jobs utoljára 2010-ben volt a rendezvény házigazdája, amikor az iPad 2-t mutatták be. A rendezvény végén arra kérte a munkatársait, hogy kérdezzenek tőle bármit, ami a vállalattal kapcsolatban érdekli őket, és ekkor került szóba a tévébiznisz. Jobs határozott nemmel válaszolt, és kifejtette, hogy a tévéken alig van haszon, ráadásul az emberek nagyon ritkán, átlagosan 8 évente cserélik le a berendezésüket, szemben az iPhone-ok 2-3 évével. Jobs szerint a kiegészítőként piacra dobott Apple TV is csak egy hobbiprojekt marad, mert mindaddig semmi értelme nincs uralni a nappalit, amíg nem áll rendelkezésükre minden fontos tartalom.
Bár Yukari azt írja, hogy néhány veterán Apple-dolgozó szerint Jobs nem teljesen úgy értette, az azért árulkodó, hogy az Apple azóta sem dobott piacra tévékészüléket. Így még izgalmasabb a kérdés, hogy vajon mi lesz az Apple következő nagy dobása.