A Facebook az anonimitásunkat is akarja

2014.10.08. 10:24

Hihetetlen talán, hogy az a cég, ami az emberek közti kapcsolati hálózatra épített végtelen mennyiségű pénzt termelő üzletet, szóval hogy az a cég áll majd elő a legújabb, anonim bejelentkezést lehetővé tevő alkalmazással, de így van: sajtóhírek szerint a Facebook hamarosan egy egészen új, a Facebook alkalmazástól elkülönülve működő appal áll elő.

Egyelőre nem pontosan ismert, hogy is működik majd az egyelőre névtelen megoldás, amin a The New York Times szerint egy idén januárban a Facebookhoz kerülő csapat dolgozik. Az újság az értesülések alapján azt sem tartja kizártnak, hogy a világ legnagyobb közösségi hálóját működtető cég egy teljesen különálló rendszert épít, bár valószínűleg ez azért nem lesz olyan méretű hálózat, mint az, amiről a Facebook híressé vált. Az alkalmazás lényege valószínűleg az lesz, hogy az emberek úgy tudjanak álnéven bejelentkezni bizonyos internetes szolgáltatásokba, hogy közben ne kelljen számon tartaniuk az eldobható email címekre regisztrált álszemélyiségük adatait.

A Facebook másik célja pedig az lehet, hogy ők adjanak választ egy komoly felhasználói igényre. Az igény a netes anonimitás megőrzése ugyanis annak ellenére erős maradt, hogy az internet jelentős részét meghatározó szolgáltatások folyamatosan a valós név használatát próbálják ráerőszakolni a felhasználókra, vagyis az első, igazán szervezett, jól használható anonimitásmegőrző alkalmazás nagyot kaszálhat a piacon. Elméletileg a Facebookot sem lehetne hamis adatokkal használni, egy ideig a Google is erőltette a valós név használatát a különböző szolgáltatásaiban, de olyan cégek, mint a Blizzard is kacérkodott egy darabig a valódi név kötelezővé tételével, míg aztán a felhasználók az egyik fórumadminisztrátor kárán be nem mutatták, mi minden történhet az emberrel, ha egy átlagosan képzett netező ismeri az ember igazi nevét.

A Facebook egyelőre hivatalosan nem erősítette meg a híreket, csak annyit mondtak, hogy pletykákra nem reagálnak.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM