Ha valaki csodálkozott azon, mikor az Apple felvásárolta a drága, de nem igazán jó fülhallgatóiról híres Beatset, akkor most figyeljen, mert itt a megoldás: a Wall Street Journal jelentése szerint az Apple zenei portfólióját adó iTunes durva zuhanásba kezdett 2014-ben: a forgalom 13-14 százalékot esett vissza világszinten.
A 2013-as adatok még csak csekély 2 százalékos esésről szóltak, azóta azonban komolyan felfejlődtek az online zenestreamek, mint a hazánkban is elérhető Deezer, Spotify vagy Google Music. Az Apple tehát valójában nem a drága, de nem igazán jó fülgallgatók miatt vette meg a Beats részvényeinek nagy részét, hanem a cég Beats Music nevű, onlinezenestream-megoldását szerette volna megkaparintani. Ez így valószínűleg sokkal olcsóbb volt, mint fejleszteni egy saját rendszert.
A Beats Music állítólag valamikor 2015 folyamán lesz szerves része az iTunesnak, de nagy kérdés, hogy mennyire éri meg majd a 3 milliárd dolláros felvásárlás hosszabb távon. Az online zenestreamek ugyanis egy idén februárban közzétett elemzés szerint jelenlegi formájukban igazából soha nem hajtanak majd profitot: túl sokat visznek el a jogdíjak, a technikai háttér költségei, illetve a tény, hogy a hallgatók nagy része tök jól elvan az ingyenes szolgáltatással, és nem zavarja, ha néhány számonként meg kell hallgatnia egy reklámot (ami általában magát a szolgáltatást népszerűsíti).