A Microsoft és a Google pereli az Adblockot
Francia kiadók egy csoportja, helyi újságok és nagy nevek, mint a Microsoft és a Google, azt tervezik, hogy beperlik az AdBlock nevű reklámblokkoló fejlesztőjét, mivel a megoldása hatással van az ő webalapú megoldásaikra.
A reklámblokkolók mára nagyon népszerűek, a legismertebb talán az Adblock Plus. Önmagában csak ennek a szoftvernek, csak Franciaországban ötmillió felhasználója van, két millió az Egyesült Királyságban, 1,5 millió Spanyolországban. Összesen pedig 144 millióan használják.
Nem csoda, hogy a kiadók megpróbálják blokkoltatni ezeket a szoftvereket. Most perrel próbálkoznak, amitől azt remélik, hogy kevesebben fogják használni ezeket a megoldásokat. Sok kis újság csak a hirdetésekből él, így nagyon hátrányosan érinti őket egy ilyen program. A francia L'Equipe úgy döntött, hogy kitiltja az oldaláról azokat, akik AdBlockot használnak.
Nekik ezt írják: „Jogosulatlan hozzáférés. A L'Equipe.fr hirdetésekből finanszírozzuk, így tudunk ingyenes tartalmat adni”. Aki előfizet, annál kikapcsolják a reklámokat, az ingyenesnél viszont maradnak, csak így van bevétel.
A GESTE nevű kiadókat tömörítő szervezet szerint a reklámblokkolók negyven százalékos visszaesést okoznak egyes szektorokban.