Sörfőzőt és agyhullámfigyelőt küldünk Texasba
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A filmipar, a könnyűzene és a technológiai innováció feltörekvő szereplőinek megrendezett South by Southwest Interactive (SXSW Interactive) fesztiválon mutathatja meg készülő termékeit öt hazai startup a Design Terminal jóvoltából. A texasi Austinban megrendezett 5 napos rendezvényre ők utazhatnak ki ingyen:
Brewie: teljesen automatizált otthoni sörfőzőgépet raktak össze, és az Indiegogo kampányukkal már 33 millió forintot összeszedtek, hogy megvalósítsák tervüket.
Synetiq: agyhullámok objektív mérésével akarják javítani a reklámok hatékonyságát. A fiatal cég ma már több nemzetközi reklámügynökséggel dolgozik együtt.
Vidzor: online eszközük az interaktív és platformfüggetlen videók elkészítését, megosztását segíti.
Notch: háromdimenziós mozgásérzékelő modult fejlesztettek ki, amivel nyomon lehet követni az egész test mozgását. A testre rögzíthető érzékelőkkel egészen extrém mozdulatokról is 3D modellt lehet készíteni, a felhasználó mozgásának korlátozása nélkül.
Sbrick: sikeres Kickstarter-kampányon vannak túl a Lego motorokat távvezérlő modullal, és már találtak maguknak egy komolyabb témát, az otthoni eszközök távfelügyeletét.
A pályázatok szakmai elbírálásában Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezető igazgatója, Somlai-Fischer Ádám, a Prezi társalapítója és Fehér Gyula, a Ustream társalapítója és technológiai vezetője vett részt. Összesen ötven vállalkozás adott be pályázatot a Design Terminálnak.
„A South by Southwest (SXSW) a kreatív gazdaság talán legdinamikusabban növekvő nemzetközi fesztiválja“ - mondta el Böszörményi-Nagy Gergely, a Design Terminál főigazgatója. „A rendezvény innovációra fókuszáló része, az SXSW Interactive évente közel 30 000 iparági szerepőt, vállalkozót, üzleti döntéshozót, médiumot és szakmai véleményformálót vonultat fel. Az SXSW-t gigantikus mérete és a hagyományos konferenciáktól eltérő, kötetlen jellege teszi különlegessé.” - tette hozzá.
A pályázaton győztes 5 cégnek fizetik az utazáshoz kapcsolódó költségeit, valamint helyi partnerek bevonásával előre megszervezik azokat az egyeztetéseket, ahol új üzletfelekkel és befektetőkkel ismerkedhetnek meg.